Retourneren en claimen

Als u vragen heeft over het retourneren van artikelen of onze claimvoorwaarden, dan helpen wij u graag. Mocht u het antwoord op uw vraag hieronder niet vinden, kunt u contact opnemen met onze klantenservice.

Retour- en omruilvoorwaarden

Als je jouw artikelen in één van onze winkels retourneert, ontvangt u het aankoopbedrag onmiddellijk terug.

Als je jouw bestelling retour stuurt naar JYSK, ontvang je het aankoopbedrag terug zodra jouw bestelling bij ons is aangekomen en is verwerkt. Je ontvangt vervolgens een creditnota via e-mail.
 

Hebt u het antwoord op uw vraag niet kunnen vinden? Schrijf naar de JYSK-klantenservice

Als je van gedachten verandert en je wilt je aankoop terugbrengen, dan kun je bij ons je artikel(en) gemakkelijk retourneren. We bieden een volledige terugbetaling zonder tijdslimiet voor producten die worden geretourneerd met aankoopbewijs. Dit geldt voor alle producten, ongeacht of ze in de winkel of online zijn gekocht. 

Let op:
- Als je geen aankoopbewijs hebt, kun je het product ruilen voor een ander product of een tegoedbon.
- Als je een product retourneert dat beschadigd is of gebruikt is op een manier die de waarde ervan aanzienlijk vermindert, behouden we ons het recht voor om een lager bedrag te vergoeden. 
- Als je een product wilt retourneren dat beschadigd is of op een zodanige manier is gebruikt dat de waarde van het product aanzienlijk is verminderd, behouden wij ons het recht voor om de terugbetaling te weigeren. 
- Voor op maat gemaakte artikelen zoals stoffen, matrassen of kledingkasten wordt doorgaans een lager bedrag terugbetaald. 

- Wanneer je spijt hebt van jouw aankoop kun je deze kosteloos retourneren. De betaalde verzendkosten van jouw bestelling worden niet terugbetaald wanneer de levering al is uitgevoerd.
- We bieden 100 dagen slaapgarantie aan op onze GOLD matrassen (dit geldt niet voor dekmatrassen). Lees meer over onze GOLD matrassen

Producten retourneren die op JYSK.be of in onze fysieke winkels gekocht zijn
Om gebruik te maken van het annuleringsrecht en de ruilservice kun je jouw producten op de volgende wijze retourneren:

1. Het product retourneren bij één van onze winkels in België.
•    Breng het product naar een JYSK winkel. 
•    Vergeet niet om een afdruk of kopie van de kasticket/factuur mee te nemen.
2. Bel de JYSK klantendienst voor de mogelijkheden om te retourneren en voor verdere afspraken wat betreft de terugbetaling. Dit geldt alleen voor online bestellingen. Je bereikt ons via het telefoonnummer 03/808.28.03. 

Hebt u het antwoord op uw vraag niet kunnen vinden? Schrijf naar de JYSK-klantenservice

Als u uw bestelling wilt annuleren voordat u deze heeft ontvangen, neemt u contact op met onze klantendienst. Afhankelijk van de status van de bestelling kan een medewerker deze annuleren.

Zodra wij de artikelen retour hebben ontvangen, ontvangt u het aankoopbedrag inclusief verzendkosten terug op uw bankrekening (max. 14 dagen na het bekendmaken van uw wens tot herroeping). 

U kunt ook uw bestelling op het moment van levering weigeren. De transporteur neemt de bestelling kosteloos weer mee en deze wordt retour naar JYSK gestuurd. Vervolgens neemt u contact op met onze klantendienst om uw bestelling te laten annuleren.

Verder heeft u ook de mogelijkheid om zelf het annuleringsformulier in te vullne en naar ons te sturen. Als alternatief kunt u het annuleringsformulier downloaden, afdrukken en invullen en naar een JYSK-winkel brengen. 

U bereikt onze klantendienst telefoonnummer 03/808.28.03 of via klantendienst@jysk.com. Wij zijn telefonisch bereikbaar van maandag tot en met vrijdag tussen 09.00- 18.00 uur.

Hebt u het antwoord op uw vraag niet kunnen vinden? Schrijf naar de JYSK-klantenservice

Bij JYSK kan u een product gemakkelijk retourneren of ruilen als u van gedachten verandert. Op al onze artikelen geldt een wettelijke garantieperiode van 2 jaar. Dat wil zeggen dat een product moet voldoen aan wat u als koper er redelijkerwijs van mag verwachten, tijdens de verwachte levensduur en bij normaal gebruik.

Bij gebreken heeft u als klant recht op een nieuw exemplaar of wij zorgen ervoor dat het artikel wordt gerepareerd. Heeft u spijt van uw aankoop, dan bieden wij een volledige terugbetaling zonder tijdslimiet voor producten die worden geretourneerd met aankoopbewijs. Dat geldt voor alle producten, ongeacht of ze in de winkel of online zijn gekocht. 

Let op:
- Wanneer u spijt hebt van uw aankoop kunt u deze kosteloos retourneren in één van onze winkels.
- Wanneer u spijt hebt van uw aankoop kan deze bij u worden opgehaald. U bent dan zelf verantwoordelijk voor de retourkosten. Om deze kosten te verhalen betalen we in dit geval de oorspronkelijke bezorgkosten niet terug. 
- We bieden 100 dagen slaapgarantie aan op onze GOLD matrassen (dit geldt niet voor dekmatrassen). Lees meer over onze GOLD matrassen

Wanneer u een product wilt retourneren, vult u het online annuleringsformulier in en stuurt u het naar ons. Als alternatief kunt u het annuleringsformulier downloaden en afdrukken, invullen en naar een JYSK winkel brengen of een andere ondubbelzinnige verklaring afgeven.

Hebt u het antwoord op uw vraag niet kunnen vinden? Schrijf naar de JYSK-klantenservice

Sleep uw bestanden rechtstreeks naar dit veld.
Ondersteunde bestandsextensies: png jpg gif pdf doc docx heic.

Claims

Het is voor JYSK erg belangrijk dat alle artikelen in goede staat worden ontvangen. Helaas komt het soms voor dat artikelen tijdens het transport beschadigd raken. In de meeste gevallen ontdekt de leverancier dit voor het leveringsmoment, zodat een omruiling van de artikelen voor de levering al kan plaatsvinden. 

Schade aan de verpakking bij levering
Als u bij de levering constateert dat het verpakkingsmateriaal is beschadigd, dan kunt u het volgende doen:
•    U kunt de bestelling weigeren. Dit betekent dat u bij de transporteur aangeeft dat u het pakket of de pakketten niet in ontvangst wilt nemen. Zodra de artikelen bij ons retour zijn binnengekomen, ontvangt u het aankoopbedrag inclusief leveringskosten terug op uw rekening. Als u een deel van de bestelling wel in ontvangst neemt, ontvangt u de verzendkosten niet terug. U ontvangt hierover van ons een creditnota per e-mail. Uiteraard kunnen wij ook een vervangend artikel voor u bestellen. Neem hiervoor contact op met de klantendienst of met de winkel waar u de artikelen heeft besteld. 
•    U neemt de bestelling in ontvangst, maar laat de transporteur een notitie over de beschadiging schrijven op de vrachtbrief. 
Als u vermoedt dat naast de verpakking ook de artikelen beschadigd zijn, raden we u aan altijd foto’s te maken van de beschadigde verpakking voordat u het pakket opent. Op deze manier is makkelijker te achterhalen of eventuele schade is veroorzaakt tijdens het transport. Hiermee kunnen wij u beter van dienst zijn en kunnen wij schade in de toekomst beperken.

Als uw artikelen beschadigd blijken te zijn, vragen wij u contact met ons op te nemen. U bereikt onze klantendienst telefoonnummer 03/808.28.03 of via klantendienst@jysk.com. Wij zijn telefonisch bereikbaar van maandag tot en met vrijdag tussen 09.00 -18.00 uur. Als u artikelen bij een winkel heeft besteld neemt u contact op met de desbetreffende winkel. 

Hebt u het antwoord op uw vraag niet kunnen vinden? Schrijf naar de JYSK-klantenservice

Als een artikel defect is op het moment van aankoop, heb je het recht het artikel te ruilen voor een nieuw artikel. Als het artikel niet meer leverbaar is, kan het voorkomen dat wij het artikel repareren of je ontvangt het aankoopbedrag terug.

Retourproces bij claims
Als je het artikel retourneert bij één van onze winkels, neem het artikel dan mee of maak foto’s van de schade. Als jouw claim terecht is, kun je een vervangend artikel krijgen, het artikel laten repareren of het aankoopbedrag terug ontvangen. 

Je vindt onze winkels via jysk.be/nl/winkels.

Ook via onze klantendienst kun je een claim indienen voor een online bestelling. Stuur hiervoor een e-mail naar klantendienst@jysk.com of gebruik het contactformulier door onderaan deze tekst op de knop 'Vragen stellen' te klikken. Wij vragen je in alle gevallen foto’s van het artikel mee te sturen. Zonder foto’s nemen wij jouw claim niet in behandeling.

Als jouw claim terecht is, kunnen wij een nieuw artikel voor u bestellen of je kunt het aankoopbedrag terug ontvangen.

Hebt u het antwoord op uw vraag niet kunnen vinden? Schrijf naar de JYSK-klantenservice

Als wij je per vergissing een verkeerd artikel hebben gestuurd of je mist een artikel of onderdelen van een artikel in jouw bestelling, vragen wij je contact met ons op te nemen.

Je bereikt onze klantendienst via telefoonnummer 03/808.28.03 of via klantendienst@jysk.com. Wij zijn telefonisch bereikbaar van maandag tot en met vrijdag tussen 09.00 - 18.00 uur  en zaterdag tussen 09.00 - 17.00 uur.

JYSK neemt alle kosten wat betreft het omruilen of naleveren van artikelen die verkeerd of incompleet geleverd zijn voor eigen rekening.

Hebt u het antwoord op uw vraag niet kunnen vinden? Schrijf naar de JYSK-klantenservice

Sleep uw bestanden rechtstreeks naar dit veld.
Ondersteunde bestandsextensies: png jpg gif pdf doc docx heic.