Winkelmand

Uw winkelmand is leeg

Winkelmand

Uw winkelmand is leeg

Verkoop- en leveringsvoorwaarden

De onderstaande verkoop- en leveringsvoorwaarden gelden voor alle aankopen gedaan in een winkel van JYSK België of op JYSK.be en bij levering in heel België. Alle koopovereenkomsten in een winkel van JYSK België of gedaan op JYSK.be moeten in het Nederlands of Frans worden gemaakt.

KvK-nummer: 666889252
BTW-identificatienummer: BE0666889252


Laatste update: 2018-06-18

1. PRIJZEN VAN ARTIKELEN

De prijs van afzonderlijke artikelen staat in het productoverzicht, op de productpagina en in het winkelmandje.

• De prijs van een artikel in een fysieke winkel van JYSK België en op JYSK.be verschilt niet

• De getoonde prijs van een artikel is inclusief BTW en accijnzen

• De prijs van een artikel is exclusief leveringskosten, omdat de leveringskosten afhankelijk zijn van het type levering. Bekijk hier onze leveringsmogelijkheden

• De beschikbaarheid en prijs van de producten van JYSK België zijn onder voorbehoud van uitverkochte artikelen, evenals druk- en prijsfouten. Dit geldt voor zowel gedrukte aanbiedingen (in advertenties en folders) als voor alle informatie op JYSK.be. In het geval van een prijsfout zullen we deze zo snel mogelijk corrigeren.

• Alle prijzen zijn actueel en worden regelmatig bijgewerkt.

• De prijs van het artikel op het moment van aankoop is de prijs die u ervoor betaalt.

• Prijsgarantie 

Als we per ongeluk een artikel te laag hebben geprijsd, zijn we niet aansprakelijk voor het leveren van dat artikel tegen de aangegeven prijs, op voorwaarde dat we u op de hoogte brengen voordat we het artikel naar u verzenden. In die omstandigheden behouden wij ons het recht voor uw bestelling te annuleren. In het geval dat we uw bestelling annuleren, geven we u een volledige restitutie van het betaalde bedrag inclusief leveringskosten in overeenstemming met ons retourbeleid

PRIJSGARANTIE

Als u een aankoop heeft gedaan in één van onze winkels of via JYSK.be en het artikel wordt binnen 30 dagen na aankoop goedkoper aangeboden, ontvangt u het prijsverschil terug op een geschenkkaart.

Dit geldt ook als tijdens deze 30 dagen de prijs verhoogd is.

De prijsgarantie is geldig:

  • tot 30 dagen na uw aankoop
  • op vertoon van uw aankoopbewijs


De prijsgarantie geldt niet voor:

  • de uitverkoop van tuinartikelen en kerstartikelen
  • artikelen die ons assortiment gaan verlaten of showmodellen
  • speciale aanbiedingen tijdens winkelopeningen- of heropeningen
2. BETALING

U betaalt op JYSK.be door op 'Bestelling goedkeuren en betalen' te klikken (stap 3 in het verkoopproces). In het winkelmandje staat de totale prijs van de aankoop incl. btw en leveringskosten. Het is deze totaalprijs die u betaalt.

CREDITCARD

U kan onderstaande Belgische creditcards gebruiken. Betalen met buitenlandse betaalmiddelen is niet mogelijk. JYSK betaalt de kaartkosten.

  • Visa

  • Master Card

  • Bancontact

Als u met creditcard betaalt, bent u zonder eigen risico verzekerd tegen misbruik. Als uw creditcard wordt misbruikt, kunt u eisen dat uw creditcard verstrekker het bedrag naar uw rekening terugstort.

Uw betaling vindt plaats via een veilige, versleutelde verbinding, die ervoor zorgt dat uw betalingsgegevens niet toegankelijk zijn voor onbevoegden. Uw betaling wordt gegarandeerd via onze betaalpartner. Wij garanderen dat wij geen gevoelige gegevens opslaan op onze eigen server. JYSK kan deze gegevens op geen enkel moment inzien en wij mogen het betalingsbedrag pas van de creditcard innen op het moment dat de artikelen uit ons magazijn worden verzonden. 

Er wordt om de volgende gegevens gevraagd:

  • Kaartnummer (16 cijfers aan de voorkant in de kaart gestanst)

  • Vervaldatum (aan de voorkant in de kaart gestanst)

  • CVC-code (drie cijfers aan de achterkant van de kaart direct boven de magneetstrip helemaal rechts)

3. BESTELBEVESTIGING

Zodra u uw bestelling geplaatst heeft, sturen wij een bestelbevestiging naar uw e-mailadres. Deze bestelbevestiging bevat de volgende informatie over: 

Uw bestelling is een aanbod voor u om van ons te kopen. Let er op dat de bestelbevestiging niet geldt als acceptatie van de betaling van uw bestelling bij JYSK België.

Niets wat we doen of zeggen leidt tot acceptatie van uw bestelling tot het moment dat u een e-mailbericht ontvangt dat aangeeft dat uw bestelling is verzonden. Op dat moment wordt er een contract opgesteld tussen ons en u voor de aankoop en verkoop van het door u bestelde artikel.

Zodra het contract is gemaakt kan u uw bestelling niet meer wijzigen (het is wel mogelijk uw bestelling te annuleren zoals aangegeven in ons retourbeleid).

Tot elk moment voordat het contract is gemaakt, kunnen wij een artikel afwijzen voor levering. Als een artikel niet geleverd kan worden en de betaling is al uitgevoerd, ontvangt u een volledige terugbetaling van elk bedrag dat al is betaald voor het artikel in overeenstemming met ons retourbeleid.

We doen ons best om ervoor te zorgen dat we altijd alle artikelen op voorraad hebben en we informeren u wanneer een artikel niet op voorraad is. Als om wat voor een reden buiten onze controle het niet mogelijk is een artikel te leveren, hebben wij geen aansprakelijkheid richting u behalve ervoor te zorgen dat u voor dat artikel niet betaalt of het aankoopbedrag ervan terug ontvangt.

In het belang van onze klanten kunnen wij beperkingen geven op het groot inkopen van bepaalde artikelen. Als u probeert grote aantallen te kopen kan u een bericht krijgen dat aangeeft dat u het aantal artikelen in uw bestelling moet verlagen.

Als u uw bestelbevestiging nogmaals wilt ontvangen, neem dan contact op met onze klantendienst

4. FACTUUR

Vanaf het moment dat JYSK uw artikelen verstuurt, ontvangt u een e-mail met daarbij een factuur in de bijlage. De e-mailfactuur bevat informatie over: 

  • uw bestelling

  • het leveringsadres

  • de betalingswijze

  • de levertijd

  • de prijzen

  • contactinformatie voor de JYSK klantendienst

  • informatie over het recht van herroepen en reclameren.

Eventuele onderhoudsinstructies worden bij de e-mailfactuur toegevoegd. Wanneer uw artikel onder de garantievoorwaarden valt, staat dit op de factuur, die ook geldt als uw garantiebewijs. 

Als u een GSM-nummer hebt ingevuld tijdens het bestelproces, ontvangt u een sms-bericht wanneer uw bestelling onderweg is.

5. LEVERING

We bieden verschillende leveringsmogelijkheden aan:

1. LEVERING IN EEN BELGISCHE JYSK WINKEL – GEEN LEVERINGSKOSTEN

U heeft twee mogelijkheden voor het ophalen van uw bestelling in een JYSK winkel, waarbij u geen leveringskosten betaalt.

Click & Collect kan worden gebruikt bij alle artikelen die beschikbaar zijn in de winkel. Als u kiest voor Click & Collect ontvangt u binnen 1 uur een bericht van de winkel om te bevestigen dat uw reservering klaarstaat. Vanaf dat moment kan u uw reservering binnen de openingsuren van de winkel afhalen. Dit kan tot en met 2 dagen nadat u de bevestiging hebt ontvangen. U betaalt deze reservering in de winkel wanneer u deze afhaalt.

Ophalen in de winkel lijkt op Click & Collect maar biedt u de mogelijkheid om uit een groter aanbod aan artikelen te kiezen. Deze artikelen worden verpakt in ons centrale distributiecentrum in Denemarken en naar de gekozen winkel verzonden. Houd hierom rekening met een levertijd van 4 tot 8 werkdagen voordat u de bestelling kunt afhalen. U kunt uitsluitend kiezen voor het online bestellen en ophalen in de winkel bij een minimale bestelwaarde van €70. De betaling wordt online uitgevoerd door middel van een Belgische creditcard.

2. THUISLEVERING OP EIGEN GEKOZEN ADRES – WEL LEVERINGSKOSTEN

JYSK levert in heel België. Wanneer u bij JYSK een bestelling plaatst, proberen wij zo snel mogelijk de bestelling bij u thuis te leveren of bij de gekozen winkel. De gemiddelde levertijd is 4 tot 6 werkdagen. 


We maken onderscheidt tussen:
- Pakketpost voor kleinere artikelen – zoals dekbedden, handdoeken en bedlinnen
- Vrachtpost voor grote artikelen – zoals matrassen, bedden en meubelen

JYSK België bepaalt het type levering op basis van het gewicht en de grootte van de bestelde artikelen.

In het geval dat een bestelling gesplitst moet worden in twee of meerdere leveringen veroorzaakt door voorraadproblemen, is JYSK België verantwoordelijk voor mogelijke extra kosten.

We raden aan om een GSM-nummer in te voeren bij het plaatsen van uw bestelling zodat wij of onze transporteur via sms contact met u op kan nemen over de levering.

Zorg ervoor dat de naam, het adres en de overeenkomen leveringsdatum op de factuur juist zijn.

Vertraging in levering kan voorkomen tijdens piekmomenten en in de winter vanwege weersomstandigheden.

U bent verantwoordelijk voor het weggooien van verpakkingsmateriaal.

PAKKETPOST

Pakketpost wordt als een standaardlevering geleverd door PostNL. De levering vindt plaats tot aan uw eigen voordeur binnen 4 tot 6 werkdagen na bestellen.

LEVERINGSINFORMATIE

Vanaf het moment van bestellen tot aan de levering van uw bestelling kan u de volgende berichtgeving verwachten:

  • Zodra uw bestelling is geplaatst, ontvangt u een e-mail ter bevestiging.
  • Wanneer uw bestelling ons distributiecentrum in Denemarken verlaat, ontvangt u een sms-bericht en e-mail met de bevestiging van verzending en de bijbehorende track&trace-code(s) en uw factuur.
  • We houden u op de hoogte wanneer er wijzigingen zijn in de levering.

VRACHTPOST

Onze transporteur PostNL Extra@Home levert uw bestelling op de afgesproken leveringsdag.

Standaard wordt uw bestelling tot aan de voordeur geleverd. Bij etagewoningen zonder lift wordt er maximaal tot en met de 3de verdieping geleverd. Er wordt geleverd van maandag tot en met zaterdag tussen 8.00-20.00 uur.

Aanvullend bieden wij de mogelijkheid voor het laten leveren van uw bestelling op een gewenste locatie in huis. Afhankelijk van de grootte van de bestelling betaalt u hier €3 of €4 extra voor. Deze optie kan u aanvinken tijdens het bestelproces.

De leveringsdatum kan u tot een dag voor de oorspronkelijke leveringsdatum aanpassen naar een andere toekomstige datum. Dit kan tot maximaal 7 dagen in de toekomst uitgesteld worden.

Als er niemand aanwezig is bij het adres wanneer onze transporteur de bestelling aanbiedt, ontvangt u een leveringskalender om een nieuwe datum te kiezen. Na twee leveringspogingen gaat een bestelling retour.

Als u kiest voor het leveren op een gewenste locatie in huis, zorg er dan voor dat de bestelling door deuren, trappen etc. past. Om veiligheidsredenen mogen transporteurs hun schoenen niet uitdoen. U bent zelf verantwoordelijk voor het beschermen van de vloer.

Als u uw bestelling wilt retourneren, moet deze verpakt klaarstaan wanneer deze wordt opgehaald. We verwijzen u graag naar ons retourbeleid of neem contact op met de klantendienst voor meer informatie.

LEVERINGSINFORMATIE

Vanaf het moment van bestellen tot aan de levering van uw bestelling kan u de volgende berichtgeving verwachten:

  • Zodra uw bestelling is geplaatst, ontvangt u een e-mail ter bevestiging.

  • Wanneer uw bestelling ons distributiecentrum in Denemarken verlaat, ontvangt u een sms-bericht en e-mail met de bevestiging van verzending en de bijbehorende track&trace-codes(s) en uw factuur.

  • Bij een levering via de vrachtpost ontvangt u de avond van tevoren van PostNL Extra@Home een e-mailbericht met een tijdsindicatie van de levering in een tijdvak van 3 uur.

  • Bij een levering via de vrachtpost ontvangt u op de leveringsdag een sms met leveringsinformatie. Ook ontvangt u bij deze leveringen ongeveer 30 minuten voor levering een sms-bericht dat de transporteur onderweg is. 

ONVANGST VAN UW BESTELLING

Wanneer u uw bestelling ontvangt:

  • let er op dat het aantal pakketten overeenkomt met het aantal dat vermeld staat op het leveringsbewijs

  • kijk alle pakketten na op zichtbare schade 

Als het aantal geleverde pakketten minder is dan verwacht, geef dit door aan de transporteur. Iedere tegenstrijdigheid, hoe minimaal ook, dient te worden aangegeven bij de JYSK klantendienst

Wees u ervan bewust dat u als klant tot twee maanden de tijd heeft om een claim in te dienen betreffende missende onderdelen of dozen. We raden aan om direct na ontvangst uw gehele bestelling te controleren.

BESCHADIGDE ARTIKELEN

Als er pakketten zichtbaar en ernstig beschadigd zijn, raden we aan dat u

  • of de bestelling weigert en op het afleverwijs tekent met ´Geweigerd vanwege schade´

  • of accepteer de bestelling en zorg ervoor dat de transporteur aangeeft op het afleverbewijs dat er schade is aan de bestelling

  • altijd foto's van de beschadigde pakketten maakt voordat u het artikel uitpakt

Hiermee kunnen we de oorzaak van de schade bepalen en dit soort incidenten in de toekomst voorkomen.

Voor alle gevallen geldt dat u direct contact met onze JYSK klantendienst opneemt om het probleem te melden.

6. RETOUR- EN RUILBELEID

U kan uw artikelen op elk moment retourneren.

Bij JYSK kan u een product gemakkelijk retourneren of ruilen als u van gedachten verandert.

Wij bieden volledige terugbetaling zonder tijdslimiet voor producten die worden geretourneerd met aankoopbewijs. Dat geldt voor alle producten, ongeacht of ze in de winkel of online zijn gekocht.

Let op:
- Als u geen aankoopbewijs hebt, kan u het product ruilen voor een ander product of een tegoedbon.
- Als u een product retourneert dat beschadigd is of gebruikt is op een manier die de waarde ervan aanzienlijk vermindert, behouden we ons het recht voor om een lager bedrag te vergoeden.
- Voor op maat gemaakte producten zoals stoffen, matrassen of garderobekasten wordt doorgaans een lager bedrag terugbetaald.
- We vergoeden de oorspronkelijke verzendkosten. De verzendkosten voor de retourzending betaalt uzelf.
- We bieden een 100 dagen slaapgarantie aan op onze GOLD matrassen (dit geldt niet voor dekmatrassen). Lees meer over onze GOLD matrassen.

De kosten van onze extra service voor gewenste levering op locatie in huis worden niet vergoed wanneer de levering al is uitgevoerd.

Hoe retourneert u artikelen die zijn gekocht in een winkel of via JYSK.be?

ANNULEREN BESTELING VOOR ONTVANGST

Als u uw bestelling gemaakt via JYSK.be wilt annuleren voor ontvangst, is het noodzakelijk dat u contact opneemt met onze klantendienst voor de terugbetaling van artikelen en leveringskosten. Houd hierbij uw bestelnummer bij de hand. Als u geen levering accepteert, worden er ook geen extra kosten in rekening gebracht voor de retourzending.


ANNULERLINGSFORMULIER

7. CLAIMS

We geven op alle artikelen twee jaar garantie, gerekend vanaf het moment van ontvangst.

  • Heeft het product een kwaliteitsprobleem?

  • Ontbreken er onderdelen van uw bestelling?

  • Is er sprake geweest van transportschade aan uw bestelling?

  • Heeft u andere claimgerelateerde problemen?

Ga naar één van onze winkels en neem uw kassaticket/factuur mee als bewijs van aankoop. U kan ook contact opnemen met onze klantendienst. Gebruik dit formulier en voeg een foto toe van de schade/het probleem. Geef ook uw bestelnummer door zodat we u sneller kunnen helpen.

De klacht moet binnen een reële tijd na constatering worden gemeld.

Als JYSK België de klacht goedkeurt, zijn wij verantwoordelijk voor alle kosten met betrekking tot het verstrekken van een vervangend artikel

U kan ook gebruik maken van het Online Despute Resolution (ODR) platform van de Europese Unie voor het indienen van een klacht. Dit is vooral relevant wanneer u een klant bent die niet in België woont, maar in een andere EU lidstaat. U kan uw klacht dan hier plaatsen. U kan hierbij ons e-mailadres klantendienst@jysk.com invullen.

8. BELEID PERSOONSGEGEVENS

Het is belangrijk voor ons dat op een veilige manier kunt winkelen op JYSK.be. JYSK A/S is verantwoordelijk voor JYSK.be en alle data die daar wordt verzameld. Wij voldoen aan alle bepalingen van de European Data Protection Regulation 2018. 

JYSK België slaat in het algemeen geen persoonlijke data op, tenzij JYSK België dit verplicht is onder invloed van wetgeving. 

Wanneer u een bestelling aanmaakt op JYSK.be, u aanmeldt voor onze nieuwsbrief of een profiel aanmaakt op JYSK.be, zullen uw persoonlijke gegevens worden opgeslagen door JYSK in Denemarken en alleen geraadpleegd kunnen worden door onderdelen van de JYSK Group wereldwijd.

U kunt op elk moment:

• Een klacht indienen bij een autoriteit met supervisie (bijvoorbeeld de Autoriteit Persoonsgegevens);

• Toegang tot uw persoonlijke data opvragen, deze wijzigen of laten verwijderen;

• Bezwaar maken tegen het verwerken van uw persoonlijke data;

• Verzoek indienen voor een gegevensoverdracht, als dit relevant is.

Wees er a.u.b. van op de hoogte dat het niveau van bescherming van persoonsgegevens, uitgevoerd in landen die geen onderdeel zijn van de Europese Unie, niet voldoet aan de eisen van bescherming van persoonsgegevens binnen de Europese Unie. De overdracht van data tussen verschillende onderdelen van de JYSK Group is gebaseerd op een overeenkomst voor dataoverdracht of een andere toepasselijke rechtsgrondslag.

U heeft de mogelijk om een kopie van de overeenkomst voor dataoverdracht tussen de JYSK Group en haar onderdelen op te vragen. Hiervoor kan u contact opnemen met de klantendienst van JYSK België.

U kan meer informatie opvragen over de persoonlijke gegevens die JYSK opslaat, via de klantendienst van JYSK België. Daarnaast, kan u bezwaar maken tegen het opslaan van uw persoonlijke gegevens, een rectificatie eisen of uw toestemming voor het gebruiken van uw persoonlijke gegevens, intrekken. Als u uw toestemming wilt intrekken of uw persoonlijke gegevens wilt rectificeren, dan kan u daarvoor contact opnemen met de klantendienst van JYSK België. Mocht u een klacht hebben over het verwerken van uw persoonlijke gegevens door JYSK, dan kan u contact opnemen met de Autoriteit Persoonsgegevens. 

U kan een kopie opvragen van uw persoonlijke data in een gestructureerd, algemeen gebruikt en in een door machine leesbaar bestand door contact op te nemen met de klantendienst van JYSK België.

Wanneer u heeft ingestemd met enkele van de bovenstaande diensten, dan behouden we het recht om u updates te sturen over onze voorwaarden, ongeacht of u wel of niet uw toestemming hebt ingetrokken. We zullen u verder geen andere soort informatie toesturen.

ALS U EEN AANKOOP DOET BIJ JYSK BELGIË

Betaling

Wanneer u winkelt op JYSK.be wordt de betaling via een beveiligde verbinding verwerkt, welke garandeert dat de betaalinformatie niet toegankelijk is voor derden.

Welke gegevens verzamelt JYSK wanneer u een aankoop doet?

Met als doel om een persoonlijk profiel aan te maken op JYSK.be en doelgerichte online marketing te kunnen creëren, verzoekt JYSK A/S u, BTW 13590400, om de volgende persoonlijke data aan te leveren:

  • uw naam

  • uw adres

  • uw GSM-nummer

  • uw e-mailadres

  • het IP-adres vanaf waar de aankoop wordt gedaan

Alle data wordt behandeld als vertrouwelijke informatie en wordt alleen gebruikt voor gerichte online marketing en klanttevredenheid.

Uw persoonlijke data wordt opgeslagen door JYSK Denemarken en is toegankelijk voor onderdelen van de JYSK Group wereldwijd als dit nodig is. De data is veilig opgeborgen bij onze partners.

We gebruiken uw data alleen bij het aanmaken en versturen van uw bestellingen en om u bij vragen behulpzaam te kunnen zijn.

Wij gebruiken uw e-mailadres alleen als schakel in de afhandeling van uw bestelling of voor het toesturen van klanttevredenheidsonderzoeken. Als u onze nieuwsbrief wilt ontvangen, is daarvoor apart uw toestemming nodig.

Wij gebruiken uw telefoonnummer niet om u voor verkoopdoeleinden te benaderen. U wordt alleen telefonisch benaderd bij problemen met uw bestelling en/of om andere informatie te geven over het moment dat deze zal worden geleverd.

JYSK België deelt alleen persoonlijke informatie die relevant is voor onze transporteurs vanwege de levering van uw bestelling. Uw gegevens worden niet overgedragen, verkocht of beschikbaar gemaakt voor derden; andere bedrijven inbegrepen.

Uw persoonlijke gegevens kunnen worden gebruikt tijdens een politieonderzoek, als we fraudeleuze betalingen melden bij de politie. We geven account –en andere persoonlijke informatie vrij wanneer we dit noodzakelijk achten om te kunnen voldoen aan de van toepassing zijnde wetten en om diefstal en fraude te voorkomen, bijvoorbeeld met creditcards.

De verwerking van uw persoonlijke gegevens is noodzakelijk voor het voltooien van uw bestelling. We bewaren uw gegevens tot 5 jaar na aankoop. 

WANNEER U UZELF REGISTREERT OP JYSK.BE

Door uzelf te registreren op JYSK.be en een profiel aan te maken op JYSK.be, krijgt u toegang tot speciale diensten die JYSK België aanbiedt. 

Met als doel om een persoonlijk profiel aan te maken op JYSK.be en doelgerichte online marketing te kunnen creëren, verzoekt JYSK A/S jou, BTW 13590400, om de volgende persoonlijke data aan te leveren:  

  • E-mailadres

  • Naam

  • Adres (optioneell)

  • Telefonnummer (optioneel)

  • Bedrijfsnaam (optioneel)

Alle data wordt behandeld als vertrouwelijke informatie en wordt alleen gebruikt voor het aanmaken van een persoonlijk profiel en gerichte online marketing. 

Door uzelf, met een persoonlijk profiel te registreren op JYSK.be, gaat u akkoord met de verwerking van uw persoonlijke data.

JYSK A/S slaat uw persoonlijke data op tot het moment dat u uw account verwijderd.

De wettelijke basis voor het verwerken van uw persoonlijke data, is dat u hiervoor toestemming hebt gegeven aan ons.

COOKIES

Wij willen graag een gebruikersvriendelijke website bieden, met informatie die relevant is voor u. Daarom maken we gebruik van technologieën die gegevens over het gebruik van onze website kunnen verzamelen, behandelen en sorteren. Wij verzamelen deze informatie met behulp van cookies. Een cookie is een klein tekstbestandje dat op uw computer wordt opgeslagen. Dit betekent in de praktijk dat onze website kan onthouden als u onze website meerdere malen bezoekt en dat wij statistische gegevens kunnen verzamelen die aangeven hoe u en andere gebruikers onze website gebruiken.

We gebruiken ook cookies van verschillende partners om ons inzichten te geven in welke onderdelen van onze website onze klanten bezoeken. Bekijk hier gedetailleerde informatie over onze provider, verstrijking en doel van de aparte cookies.

U kan uw toestemming voor het accepteren van cookies altijd aanpassen. Wijzig uw instellingen hier. Op browserchecker.nl vindt u een handleiding hoe u dit kunt wijzigen per browser. Uw cookie-instellingen worden na 12 maanden automatisch verwijderd.

Wees u ervan bewust dat sommige delen van JYSK.be alleen te gebruiken zijn als uw browser is ingesteld op het toestaan van cookies.

Een deel van de door JYSK verzamelde gegevens kan worden gepubliceerd, maar dat zal in geanonimiseerde vorm zijn, bijv. in informatie over het aantal bezoekers van de website. Informatie over onze klanten is een belangrijk deel van onze activiteiten en wij verkopen geen gegevens aan anderen en ruilen deze evenmin, tenzij we uw toestemming hiervoor hebben.

9. ALS U ZICH AANMELDT VOOR ONZE NIEUWSBRIEF

Ten doeleinde om onze nieuwsbrief te verspreiden verzameld en verwerkt  JYSK A/S, VAT 13590400, de volgende persoonlijke gegevens van u:

  • E-mailadres

  • Naam

  • Adres (optioneel)

  • Geboortedatum (optioneel)

  • Geslacht (optioneel)

We bewaren uw informatie in een database op een beschermde server. Alleen de webmaster van JYSK België heeft in samenwerking met een externe partner toegang tot uw gegevens. We garanderen u dat we uw e-mailadres niet openbaar maken of verkopen aan andere bedrijven.

We versturen alleen nieuwsbrieven aan ontvangers die ervoor hebben gekozen zich aan te melden en we gebruiken de zogenaamde ‘double opt-in’ zodat anderen uw e-mailadres niet kunnen invoeren. Als u een nieuwsbrief ontvangt zonder dat u ons toestemming heeft gegeven, kan het zijn dat iemand die u kent de nieuwsbrief naar u heeft doorgestuurd.

Wanneer u zich aanmeldt voor de nieuwsbrief kan u 1-4 wekelijkse nieuwsbrieven per e-mail verwachten.

De nieuwsbrieven bevatten de laatste aanbiedingen, nieuws, folders en catalogi en informatie over lopende acties binnen het complete assortiment van JYSK België. Daarnaast geeft u toestemming dat u serviceberichten wenst te ontvangen, inclusief herinneringen van een openstaand winkelmandje op JYSK.be, follow-up e-mails na een aankoop van een product op JYSK.be en e-mails met items van JYSK waarin u interesse heeft getoond.

U kan uzelf te allen tijde uitschrijven voor deze e-mails via een link in de nieuwsbrief.

JYSK A/S slaat uw persoonlijke data op tot het moment dat u uw toestemming intrekt.  

De wettelijke basis voor verwerken van uw persoonlijke data, is dat u hiervoor toestemming heeft gegeven aan ons.

10. GESCHENKKAARTEN

U kan bij JYSK België geschenkkaarten kopen via JYSK.be

Door een geschenkkaart van JYSK België te kopen, accepteert u de voorwaarden voor geschenkkaarten.

U kan de geschenkkaart gebruiken als een betaalmethode in het land waar de geschenkkaart is uitgegeven. U kan de geschenkkaart gebruiken bij een aankoop in een winkel van JYSK België of via JYSK.be. De geschenkkaart kan u niet gebruiken om meer geschenkkaarten mee te kopen. Als de waarde van de geschenkkaart de waarde van uw aankoop niet dekt, betaalt u het resterende bedrag bij via één van de geaccepteerde betaalmethodes.

Op JYSK.be kunnen geschenkkaarten alleen ingewisseld worden vóór de afronding van uw bestelling. De waarde van geschenkkaarten kan ook worden gebruikt in één van onze winkels. Er zitten geen belangen op de geschenkkaart.

Als u een bestelling via JYSK.be betaalt met een geschenkkaart, geven we een nieuwe geschenkkaart uit wanneer de bestelling wordt geannuleerd. Als u gedeeltelijk met een geschenkkaart hebt betaald en het restbedrag via creditcard, betalen we de corresponderende bedragen terug op de wijze waarop ook is betaald.

Als u een bestelling heeft geplaatst in één van onze winkels en heeft betaald met een geschenkkaart, en de bestelling is geannuleerd, geven we een nieuwe geschenkkaart terug.

De geschenkkaart kan gebruikt worden tijdens betaling zonder identificatie. De geschenkkaart kan geblokkeerd worden, bijvoorbeeld bij verlies of diefstal. JYSK vervangt geen verloren/gestolen geschenkkaarten.

U kan JYSK geschenkkaarten aanschaffen tot maximaal € 750.

 Geschenkkaarten zijn tot 5 jaar na aankoop te gebruiken.

11. SOLLICITANTEN

Zodra u een sollicitatie indient bij JYSK is JYSK verantwoordelijk voor de verdere verwerking van de persoonsgegevens die u op deze website invoert en voor de verdere afhandeling van uw sollicitatie.

JYSK maakt gebruik van onderstaande privacy verklaring teneinde de privacy van zowel interne als externe sollicitanten via startyourcareer.jysk.be te waarborgen.

JYSK volgt bij het verzamelen en verwerken van persoonsgegevens van sollicitanten de relevante richtlijnen en voorschriften. Deze privacy verklaring is bedoeld om sollicitanten te informeren over de wijze waarop JYSK de gegevens van de sollicitanten verzamelt en verwerkt en is van toepassing op alle werving- en selectie procedures bij JYSK.

Deze privacy verklaring zal telkens worden aangepast aan de meest recente regelgeving. Kijk dus regelmatig op deze website om op de hoogte te blijven van eventuele aanpassingen. Deze versie is gepubliceerd op 1-5-2018. 


1.1 Het doel van het verzamelen en verwerken

De gegevens die door de sollicitant op het (digitale)sollicitatieformulier en de website worden ingevuld, worden door JYSK uitsluitend verwerkt om te bepalen of de sollicitant in aanmerking komt voor een positie binnen JYSK. De gegevens zullen niet op een andere manier worden gebruikt en/of worden opgeslagen voor andere doeleinden. Teneinde een goede selectie te maken van sollicitanten op de juiste vacatures, bestaat het werving- en selectieproces bij JYSK onder andere uit het vergelijken van de gegevens van de sollicitant met de vacature(s) en de daarbij behorende kwalificaties, het contact opnemen met sollicitanten voor een nadere kennismaking en/of het plannen van een sollicitatiegesprek, eventueel en indien relevant het contact opnemen met opgegeven referenten en/of opleidingsinstituten en het doorgeven van informatie aan sollicitanten over andere vacatures waarvoor de sollicitant in aanmerking zou kunnen komen. Daarnaast kunnen gegevens ook gebruikt worden om testen aan te vragen voor de sollicitant om te bepalen over de geschiktheid voor de functie.

Met "verwerken" van persoonsgegevens wordt bedoeld het verzamelen, vastleggen, ordenen, bewaren, bijwerken, wijzigen, opvragen, raadplegen, gebruiken, verstrekken door middel van doorzending, verspreiding of enige andere vorm van terbeschikkingstelling, samenbrengen, met elkaar in verband brengen, alsmede het afschermen, uitwissen of vernietigen van gegevens in het kader van de werving- en selectieprocedure.

De persoonsgegevens van de sollicitant worden in eerste instantie verzameld door het invullen van het digitale sollicitatieformulier door de sollicitant. Daarna kunnen er eveneens persoonsgegevens worden verzameld door persoonlijk en/of telefonisch contact met de sollicitant, referenten en/of opleidingsinstituten, dan wel nadere schriftelijke informatieverschaffing.

1.2 Welke gegevens worden verzameld?

JYSK verzamelt enkel gegevens die relevant zijn voor de werving- en selectieprocedure. Deze gegevens zijn in ieder geval de naam, voornamen, titulatuur, adres, postcode, woonplaats, contactgegevens (telefoonnummer en e-mail), het geslacht en de geboortedatum van de sollicitant danwel van de ouders, voogden of verzorgers van minderjarige sollicitanten. Verder kunnen relevant zijn de opleiding, gevolgde cursussen, stages en de arbeidsgeschiedenis van de sollicitant. Indien u een CV of motivatiebrief indient, verwerken we alle overige informatie die daarin is opgenomen. Voor bepaalde functies kan een verklaring van goed gedrag worden gevraagd.

Indien dit voor de functie noodzakelijk is, kunnen sollicitanten worden onderworpen aan een medische of psychologische keuring, danwel aan een assessment. In dat geval worden aan de keurende arts, de psycholoog of degene die is belast met het assessment slechts die persoonsgegevens verstrekt die noodzakelijk zijn met het oog op de keuring of het assessment.

JYSK verzamelt en verwerkt geen gevoelige informatie over sollicitanten, bijvoorbeeld gegevens die zien op de godsdienst of levensovertuiging, ras, politieke gezindheid, seksuele leven danwel lidmaatschap van een vakvereniging. Indien wegens bepaalde omstandigheden gevoelige informatie over een sollicitant worden verzameld, bijvoorbeeld in het kader van een voorkeursbeleid, vraagt JYSK hiervoor vooraf schriftelijke toestemming van de sollicitant.
 

1.3 Met wie worden gegevens gedeeld?

De persoonsgegevens worden slechts verstrekt aan degenen, waaronder begrepen derden, die belast zijn met of leiding geven aan de werving- en selectie activiteiten binnen JYSK of die daarbij noodzakelijkerwijs zijn betrokken. De persoonsgegevens komen binnen op het hoofdkantoor van JYSK. Vanuit de Human Resource afdeling worden deze sollicitaties vervolgens verstuurd naar de desbetreffende vestigingen. JYSK zal geen gegevens verstrekken van sollicitanten aan derde partijen, tenzij zij daartoe wettelijk is verplicht.

1.4 Het bewaren van gegevens

JYSK bewaart de gegevens van sollicitanten tijdens de werving- en selectieprocedure. Na afloop van de procedure, zal JYSK de gegevens bewaren gedurende de tijd waarvoor de sollicitant toestemming heeft gegeven. Tijdens de online werving- en selectieprocedure dient de sollicitant op het sollicitatieformulier aan te geven of JYSK de sollicitant mag benaderen voor toekomstige vacatures. Indien de sollicitant hiervoor toestemming geeft worden de gegevens van de betreffende sollicitant gedurende 6 maanden bewaard. Indien de sollicitant hiervoor geen toestemming geeft, zullen – in het geval een sollicitant wordt afgewezen - de gegevens van de sollicitant vier weken na het afronden van de sollicitatieprocedure worden verwijderd. In het geval een sollicitant wordt aangenomen, dan worden de gegevens bewaard tot het moment dat de sollicitant is ingevoerd in het HR-systeem.

1.5 Beveiliging

Alle gegevens die naar de website startyourcareer.jysk.be worden verstuurd maken gebruik van encryptie en communicatie met de server via https.

1.6 De rechten van de sollicitant

De sollicitant heeft recht op toegang tot zijn of haar persoonsgegevens die door JYSK wordt bewaard. JYSK maakt de toegang tot gegevens van sollicitanten mogelijk d.m.v. een schriftelijk verzoek daartoe aan het betreffende JYSK waaraan de sollicitatie is gericht. De sollicitant heeft eveneens het recht om JYSK te verzoeken zijn of haar gegevens te beperken, corrigeren, aan te vullen of te verwijden. Onder omstandigheden heeft u ook het recht op gegevensoverdraagbaarheid (“data portability”). Dat wil zeggen dat u in bepaalde gevallen JYSK mag vragen om uw gegevens beschikbaar te stellen in een gestructureerde, gangbare en machineleesbare vorm. JYSK zal op dit verzoek van de sollicitant ingaan, mits dit relevant is voor de sollicitatieprocedure.

De sollicitant heeft bovendien het recht om een klacht in te dienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens. Dit is de toezichthouder die verantwoordelijk is voor het toezicht op de naleving van de regels die gaan over de bescherming van persoonsgegevens.

1.7 Wettelijke grondslag

Deze verwerking is noodzakelijk voor de behartiging van het gerechtvaardigde belang van JYSK. Dat belang bestaat er in dit geval uit om geschikt nieuw personeel te werven voor haar vestigingen.

1.8 Contact en vragen

Stuur al uw vragen en opmerkingen over deze privacy verklaring naar hrbe@jysk.com. Voor alle andere vragen over het werving- en selectieproces, verwijzen wij u naar de website van https://startyourcareer.jysk.be en de daarop aangegeven contactgegevens.

Win een JYSK geschenkkaart t.w.v. 50,-*

Visa Mastercard Bancontact