Verkoop- en leveringsvoorwaarden

De onderstaande verkoop- en leveringsvoorwaarden gelden voor alle aankopen gedaan in een winkel van JYSK België of op JYSK.be en bij levering in heel België. Alle koopovereenkomsten in een winkel van JYSK België of gedaan op JYSK.be moeten in het Nederlands of Frans worden gemaakt.

KvK-nummer: 666889252
BTW-identificatienummer: BE0666889252


Laatste update: 2020-08-11

1. PRIJZEN VAN ARTIKELEN

De prijs van afzonderlijke artikelen staat in het productoverzicht, op de productpagina en in het winkelmandje.

  • De prijs van een artikel in een fysieke winkel van JYSK België en op JYSK.be verschilt niet
  • De getoonde prijs van een artikel is inclusief BTW en accijnzen
  • De prijs van een artikel is exclusief leveringskosten, omdat de leveringskosten afhankelijk zijn van het type levering. Bekijk hier onze leveringsmogelijkheden

• De beschikbaarheid en prijs van de producten van JYSK België zijn onder voorbehoud van uitverkochte artikelen, evenals druk- en prijsfouten. Dit geldt voor zowel gedrukte aanbiedingen (in advertenties en folders) als voor alle informatie op JYSK.be. In het geval van een prijsfout zullen we deze zo snel mogelijk corrigeren.

  • Alle prijzen zijn actueel en worden regelmatig bijgewerkt.
  • De prijs van het artikel op het moment van aankoop is de prijs die u ervoor betaalt.
  • Prijsgarantie 

Als we per ongeluk een artikel te laag hebben geprijsd, zijn we niet aansprakelijk voor het leveren van dat artikel tegen de aangegeven prijs, op voorwaarde dat we u op de hoogte brengen voordat we het artikel naar u verzenden. In die omstandigheden behouden wij ons het recht voor uw bestelling te annuleren. In het geval dat we uw bestelling annuleren, geven we u een volledige restitutie van het betaalde bedrag inclusief leveringskosten in overeenstemming met ons retourbeleid
 

Prijsgarantie

Wij vinden het belangrijk dat u zich veilig voelt voor, tijdens en na uw aankoop bij JYSK. Daarom bieden we Prijsgarantie op al onze artikelen.

Als u een artikel dat u bij JYSK heeft gekocht tegen een lagere prijs (bij JYSK of in een andere winkel) vindt binnen 30 dagen na uw aankoop, krijgt u van ons het verschil in prijs terug in de vorm van een JYSK geschenkkaart. U kunt de geschenkkaart gebruiken in een JYSK-winkel in België of op JYSK.be. We vergelijken prijzen van alle fysieke winkels van België en alle online winkels van België.

Voorwaarden voor de Prijsgarantie:

  • JYSK vergelijkt de prijzen van alle identieke artikelen. Zie ook "Uitzonderingen" hieronder
  • De claim voor Prijsgarantie moet binnen 30 dagen na de datum van aankoop of levering worden ingediend
  • De te vergelijken prijs moet actief zijn op het moment dat de claim voor Prijsgarantie wordt ingediend
  • U moet een aankoopbewijs van JYSK hebben.
  • U moet bewijs van de concurrent kunnen laten zien. Bijv. een folder, een link naar het aanbod of iets dergelijks

Uitzonderingen:

  • Artikelen die niet identiek zijn, vallen niet onder de Prijsgarantie. Het product moet hetzelfde model zijn en dezelfde technische specificaties hebben, inclusief hetzelfde merk / fabrikant, dezelfde kleur, dezelfde afmetingen, dezelfde accessoires, dezelfde grootte, dezelfde inhoud enz. - dus een 100% identiek product.
  • De Prijsgarantie geldt niet voor overgebleven producten, aanbiedingen voor een opening of heropening, showmodellen, speciale bestellingen of seizoenartikelen. 
  • De Prijsgarantie dekt geen diensten zoals bezorging, speciale aanbiedingen voor vracht enz.
  • De Prijsgarantie is alleen van toepassing op particuliere aankopen.

Neem contact op met de klantenservice of bezoek één van onze winkels om gebruik te maken van de Prijsgarantie.

Meer informatie over het gebruik van de Prijsgarantie kunt u hier vinden.

2. BETALING

U betaalt op JYSK.be door op 'Bestelling goedkeuren en betalen' te klikken (stap 3 in het verkoopproces). In het winkelmandje staat de totale prijs van de aankoop incl. btw en leveringskosten. Het is deze totaalprijs die u betaalt.

CREDITCARD

U kan onderstaande Belgische creditcards gebruiken. Betalen met buitenlandse betaalmiddelen is niet mogelijk. JYSK betaalt de kaartkosten.

  • Visa
  • Master Card
  • Bancontact

Als u met creditcard betaalt, bent u zonder eigen risico verzekerd tegen misbruik. Als uw creditcard wordt misbruikt, kunt u eisen dat uw creditcard verstrekker het bedrag naar uw rekening terugstort.

Uw betaling vindt plaats via een veilige, versleutelde verbinding, die ervoor zorgt dat uw betalingsgegevens niet toegankelijk zijn voor onbevoegden. Uw betaling wordt gegarandeerd via onze betaalpartner. Wij garanderen dat wij geen gevoelige gegevens opslaan op onze eigen server. JYSK kan deze gegevens op geen enkel moment inzien en wij mogen het betalingsbedrag pas van de creditcard innen op het moment dat de artikelen uit ons magazijn worden verzonden. 

Er wordt om de volgende gegevens gevraagd:

  • Kaartnummer (16 cijfers aan de voorkant in de kaart gestanst)
  • Vervaldatum (aan de voorkant in de kaart gestanst)
  • CVC-code (drie cijfers aan de achterkant van de kaart direct boven de magneetstrip helemaal rechts)

3. BESTELBEVESTIGING

Zodra u uw bestelling geplaatst heeft, sturen wij een bestelbevestiging naar uw e-mailadres. Deze bestelbevestiging bevat de volgende informatie over: 

Uw bestelling is een aanbod voor u om van ons te kopen. Let er op dat de bestelbevestiging niet geldt als acceptatie van de betaling van uw bestelling bij JYSK België.

Niets wat we doen of zeggen leidt tot acceptatie van uw bestelling tot het moment dat u een e-mailbericht ontvangt dat aangeeft dat uw bestelling is verzonden. Op dat moment wordt er een contract opgesteld tussen ons en u voor de aankoop en verkoop van het door u bestelde artikel.

Zodra het contract is gemaakt kan u uw bestelling niet meer wijzigen (het is wel mogelijk uw bestelling te annuleren zoals aangegeven in ons retourbeleid).

Tot elk moment voordat het contract is gemaakt, kunnen wij een artikel afwijzen voor levering. Als een artikel niet geleverd kan worden en de betaling is al uitgevoerd, ontvangt u een volledige terugbetaling van elk bedrag dat al is betaald voor het artikel in overeenstemming met ons retourbeleid.

We doen ons best om ervoor te zorgen dat we altijd alle artikelen op voorraad hebben en we informeren u wanneer een artikel niet op voorraad is. Als om wat voor een reden buiten onze controle het niet mogelijk is een artikel te leveren, hebben wij geen aansprakelijkheid richting u behalve ervoor te zorgen dat u voor dat artikel niet betaalt of het aankoopbedrag ervan terug ontvangt.

In het belang van onze klanten kunnen wij beperkingen geven op het groot inkopen van bepaalde artikelen. Als u probeert grote aantallen te kopen kan u een bericht krijgen dat aangeeft dat u het aantal artikelen in uw bestelling moet verlagen.

Als u uw bestelbevestiging nogmaals wilt ontvangen, neem dan contact op met onze klantendienst

4. FACTUUR

Vanaf het moment dat JYSK uw artikelen verstuurt, ontvangt u een e-mail met daarbij een factuur in de bijlage. De e-mailfactuur bevat informatie over: 

  • uw bestelling
  • het leveringsadres
  • de betalingswijze
  • de levertijd
  • de prijzen
  • contactinformatie voor de JYSK klantendienst
  • informatie over het recht van herroepen en reclameren.

Eventuele onderhoudsinstructies worden bij de e-mailfactuur toegevoegd. Wanneer uw artikel onder de garantievoorwaarden valt, staat dit op de factuur, die ook geldt als uw garantiebewijs. 

Als u een GSM-nummer hebt ingevuld tijdens het bestelproces, ontvangt u een sms-bericht wanneer uw bestelling onderweg is.

5. LEVERING

We bieden verschillende leveringsmogelijkheden aan:

1. LEVERING IN EEN BELGISCHE JYSK WINKEL – GEEN LEVERINGSKOSTEN

U heeft twee mogelijkheden voor het ophalen van uw bestelling in een JYSK winkel, waarbij u geen leveringskosten betaalt.

Click & Collect kan worden gebruikt bij alle artikelen die beschikbaar zijn in de winkel. Als u kiest voor Click & Collect ontvangt u binnen 1 uur een bericht van de winkel om te bevestigen dat uw reservering klaarstaat. Vanaf dat moment kan u uw reservering binnen de openingsuren van de winkel afhalen. Dit kan tot en met 2 dagen nadat u de bevestiging hebt ontvangen. U betaalt deze reservering in de winkel wanneer u deze afhaalt.

Ophalen in de winkel lijkt op Click & Collect maar biedt u de mogelijkheid om uit een groter aanbod aan artikelen te kiezen. Deze artikelen worden verpakt in ons centrale distributiecentrum in Denemarken en naar de gekozen winkel verzonden. Houd hierom rekening met een levertijd van 4 tot 8 werkdagen voordat u de bestelling kunt afhalen. U kunt uitsluitend kiezen voor het online bestellen en ophalen in de winkel bij een minimale bestelwaarde van €70. De betaling wordt online uitgevoerd door middel van een Belgische creditcard.

2. THUISLEVERING OP EIGEN GEKOZEN ADRES – WEL LEVERINGSKOSTEN

JYSK levert in heel België. Wanneer u bij JYSK een bestelling plaatst, proberen wij zo snel mogelijk de bestelling bij u thuis te leveren of bij de gekozen winkel. De gemiddelde levertijd is 4 tot 8 werkdagen. 


We maken onderscheidt tussen:
- Pakketpost voor kleinere artikelen – zoals dekbedden, handdoeken en bedlinnen
- Vrachtpost voor grote artikelen – zoals matrassen, bedden en meubelen

JYSK België bepaalt het type levering op basis van het gewicht en de grootte van de bestelde artikelen.

In het geval dat een bestelling gesplitst moet worden in twee of meerdere leveringen veroorzaakt door voorraadproblemen, is JYSK België verantwoordelijk voor mogelijke extra kosten.

We raden aan om een GSM-nummer in te voeren bij het plaatsen van uw bestelling zodat wij of onze transporteur via sms contact met u op kan nemen over de levering.

Zorg ervoor dat de naam, het adres en de overeenkomen leveringsdatum op de factuur juist zijn.

Vertraging in levering kan voorkomen tijdens piekmomenten en in de winter vanwege weersomstandigheden.

U bent verantwoordelijk voor het weggooien van verpakkingsmateriaal.

PAKKETPOST

Pakketpost wordt als een standaardlevering geleverd door PostNL. De levering vindt plaats tot aan uw eigen voordeur binnen 4 tot 8 werkdagen na bestellen.

LEVERINGSINFORMATIE

Vanaf het moment van bestellen tot aan de levering van uw bestelling kan u de volgende berichtgeving verwachten:

  • Zodra uw bestelling is geplaatst, ontvangt u een e-mail ter bevestiging.
  • Wanneer uw bestelling ons distributiecentrum in Denemarken verlaat, ontvangt u een sms-bericht en e-mail met de bevestiging van verzending en de bijbehorende track&trace-code(s) en uw factuur.
  • We houden u op de hoogte wanneer er wijzigingen zijn in de levering.
     

VRACHTPOST

Onze transporteur PostNL Extra@Home levert uw bestelling op de afgesproken leveringsdag.

Standaard wordt uw bestelling tot aan de voordeur geleverd. Bij etagewoningen zonder lift wordt er maximaal tot en met de 3de verdieping geleverd. Er wordt geleverd van maandag tot en met zaterdag tussen 8.00-20.00 uur.

Aanvullend bieden wij de mogelijkheid voor het laten leveren van uw bestelling op een gewenste locatie in huis. Afhankelijk van de grootte van de bestelling betaalt u hier €3 of €4 extra voor. Deze optie kan u aanvinken tijdens het bestelproces.

De leveringsdatum kan u tot een dag voor de oorspronkelijke leveringsdatum aanpassen naar een andere toekomstige datum. Dit kan tot maximaal 7 dagen in de toekomst uitgesteld worden.

Als er niemand aanwezig is bij het adres wanneer onze transporteur de bestelling aanbiedt, ontvangt u een leveringskalender om een nieuwe datum te kiezen. Na twee leveringspogingen gaat een bestelling retour.

Als u kiest voor het leveren op een gewenste locatie in huis, zorg er dan voor dat de bestelling door deuren, trappen etc. past. Om veiligheidsredenen mogen transporteurs hun schoenen niet uitdoen. U bent zelf verantwoordelijk voor het beschermen van de vloer.

Als u uw bestelling wilt retourneren, moet deze verpakt klaarstaan wanneer deze wordt opgehaald. We verwijzen u graag naar ons retourbeleid of neem contact op met de klantendienst voor meer informatie.

LEVERINGSINFORMATIE

Vanaf het moment van bestellen tot aan de levering van uw bestelling kan u de volgende berichtgeving verwachten:

  • Zodra uw bestelling is geplaatst, ontvangt u een e-mail ter bevestiging.
  • Wanneer uw bestelling ons distributiecentrum in Denemarken verlaat, ontvangt u een sms-bericht en e-mail met de bevestiging van verzending en de bijbehorende track&trace-codes(s) en uw factuur.
  • Bij een levering via de vrachtpost ontvangt u de avond van tevoren van PostNL Extra@Home een e-mailbericht met een tijdsindicatie van de levering in een tijdvak van 3 uur.
  • Bij een levering via de vrachtpost ontvangt u op de leveringsdag een sms met leveringsinformatie. Ook ontvangt u bij deze leveringen ongeveer 30 minuten voor levering een sms-bericht dat de transporteur onderweg is. 

ONVANGST VAN UW BESTELLING

Wanneer u uw bestelling ontvangt:

  • let er op dat het aantal pakketten overeenkomt met het aantal dat vermeld staat op het leveringsbewijs
  • kijk alle pakketten na op zichtbare schade 

Als het aantal geleverde pakketten minder is dan verwacht, geef dit door aan de transporteur. Iedere tegenstrijdigheid, hoe minimaal ook, dient te worden aangegeven bij de JYSK klantendienst

Wees u ervan bewust dat u als klant tot twee maanden de tijd heeft om een claim in te dienen betreffende missende onderdelen of dozen. We raden aan om direct na ontvangst uw gehele bestelling te controleren.

BESCHADIGDE ARTIKELEN

Als er pakketten zichtbaar en ernstig beschadigd zijn, raden we aan dat u

  • of de bestelling weigert en op het afleverwijs tekent met ´Geweigerd vanwege schade´
  • of accepteer de bestelling en zorg ervoor dat de transporteur aangeeft op het afleverbewijs dat er schade is aan de bestelling
  • altijd foto's van de beschadigde pakketten maakt voordat u het artikel uitpakt

Hiermee kunnen we de oorzaak van de schade bepalen en dit soort incidenten in de toekomst voorkomen.

Voor alle gevallen geldt dat u direct contact met onze JYSK klantendienst opneemt om het probleem te melden.

6. RETOUR- EN RUILBELEID

Bij JYSK kan u een product gemakkelijk retourneren of ruilen als u van gedachten verandert.

We bieden een volledige terugbetaling zonder tijdslimiet voor producten die worden geretourneerd. Dit geldt zowel voor producten die in winkels als online zijn gekocht. We raden u aan een aankoopbewijs te tonen als u een product wilt retourneren.

Als u uw artikelen in één van onze winkels retourneert, ontvangt u het aankoopbedrag onmiddellijk terug.

Als u uw bestelling retour stuurt naar JYSK, ontvangt u het aankoopbedrag terug zodra uw bestelling bij ons is aangekomen en is verwerkt (max. 14 dagen na het bekendmaken van uw wens tot herroeping). U ontvangt vervolgens een creditnota via e-mail. 

Let op:

  • Als u geen aankoopbewijs hebt, kunt u het product ruilen voor een ander product of een tegoedbon.
  • Als u een product retourneert dat beschadigd is of gebruikt is op een manier die de waarde ervan aanzienlijk vermindert, behouden we ons het recht voor om een lager bedrag te vergoeden. 
  • Voor op maat gemaakte producten zoals stoffen, matrassen of kledingkasten wordt doorgaans een lager bedrag terugbetaald. 
  • Wanneer u een artikel in een winkel retourneert of wanneer u uw aankoop naar ons terug wilt sturen, vergoeden wij de verzendkosten. Wanneer u wenst dat JYSK de retourzending organiseert, vergoeden wij de verzendkosten niet, aangezien we de kosten voor het retourneren zelf betalen. 
  • We bieden 100 dagen slaapgarantie aan op onze GOLD-matrassen (dit geldt niet voor dekmatrassen). Lees meer over onze GOLD matrassen.


De kosten van onze extra service voor gewenste levering op locatie in huis worden niet vergoed wanneer de levering al is uitgevoerd.

Wanneer u een product wilt retourneren, vult u het online annuleringsformulier in en stuurt u het naar ons. Als alternatief kunt u het annuleringsformulier downloaden en afdrukken, invullen en naar een JYSK winkel brengen of een andere ondubbelzinnige verklaring afgeven.

Hoe retourneert u artikelen die zijn gekocht in een winkel of via JYSK.be?

 

ANNULEREN BESTELLING VOOR ONTVANGST

Als u uw bestelling gemaakt via JYSK.be wilt annuleren voor ontvangst, is het noodzakelijk dat u contact opneemt met onze klantendienst voor de terugbetaling van artikelen en leveringskosten. Houd hierbij uw bestelnummer bij de hand. Als u geen levering accepteert, worden er ook geen extra kosten in rekening gebracht voor de retourzending.

7. CLAIMS

We geven op alle artikelen twee jaar wettelijke garantie, gerekend vanaf het moment van ontvangst.

  • Heeft het product een kwaliteitsprobleem?
  • Ontbreken er onderdelen van uw bestelling?
  • Is er sprake geweest van transportschade aan uw bestelling?
  • Heeft u andere claimgerelateerde problemen?

Wij raden u aan een aankoopbewijs mee te nemen en langs te gaan in één van onze JYSK winkels. U kan ook contact opnemen met onze klantendienst. Stuur een e-mail en voeg een afbeelding van het defect / probleem in kwestie toe. Voer uw bestelnummer in om de verwerkingstijd te minimaliseren.

De klacht moet binnen een reële tijd na constatering worden gemeld.

Als JYSK België de klacht goedkeurt, zijn wij verantwoordelijk voor alle kosten met betrekking tot het verstrekken van een vervangend artikel

U kan ook gebruik maken van het Online Despute Resolution (ODR) platform van de Europese Unie voor het indienen van een klacht. Dit is vooral relevant wanneer u een klant bent die niet in België woont, maar in een andere EU lidstaat. U kan uw klacht dan hier plaatsen. U kan hierbij ons e-mailadres klantendienst@jysk.com invullen.

8. BELEID PERSOONSGEGEVENS

Het is belangrijk voor ons dat u veilig kunt winkelen op JYSK.be. JYSK Belgium is verantwoordelijk voor alle gegevens en voldoet aan de Europese verordening inzake gegevensbescherming 2018.

De persoonsgegevens die wij verzamelen worden door JYSK Belgium in Denemarken opgeslagen en kunnen door entiteiten van de JYSK Group wereldwijd worden geraadpleegd. Ze worden veilig opgeslagen bij onze hostingpartners.

Op elk moment kunt u

  • een klacht indienen bij een toezichthoudende autoriteit (bijvoorbeeld het Belgische bureau voor gegevensbescherming)
  • verzoeken om toegang tot en correctie of verwijdering van de persoonsgegevens
  • verzoeken de verwerking van persoonsgegevens te beperken of er bezwaar tegen te maken
  • verzoeken tot het overdragen van gegevens, indien relevant

U kunt meer informatie krijgen over de persoonlijke gegevens die JYSK over u opslaat en verwerkt door contact op te nemen met de klantendienst van JYSK Belgium.

Bij JYSK Belgium zijn we toegewijd aan het naleven van de huidige regels en wetten voor correcte marketing. Als u heeft ingestemd met een van de onderstaande diensten, behouden wij ons het recht om u updates van onze Algemene Voorwaarden te sturen, ongeacht of u uw toestemming heeft ingetrokken of niet. Wij zullen u geen andere informatie sturen.

Verzameling en verwerking van persoonsgegevens

JYSK Belgium verzamelt gegevens:

  • als u JYSK.be bezoekt of er winkelt
  • via de telefoon of in onze winkels
  • wanneer u deelneemt aan enquêtes, wedstrijden of promoties
  • wanneer u contact opneemt met onze klantendienst in de winkel, online of via de telefoon
  • wanneer u een gebruikersprofiel aanmaakt op JYSK.be
  • wanneer u zich aanmeldt voor de nieuwsbrief
     

Wat voor soort informatie verzamelt JYSK Belgium?

Met het oog op online verkoop en klanttevredenheid, gerichte online marketing, verbeteringen van onze producten en diensten, administratieve en interne bedrijfsdoeleinden. JYSK Belgium, BTW 13590400, kan de volgende persoonsgegevens over u verzamelen en verwerken: 

  • uw naam
  • uw adres
  • uw telefoonnummer
  • uw e-mailadres
  • het IP-adres vanwaar u uw aankoop doet
  • Geselecteerde bezorgwinkel
  • Bedrijf

Alle gegevens worden als vertrouwelijke informatie behandeld. De verwerking van persoonsgegevens door JYSK is gebaseerd op de volgende wettelijke basis:

  • Noodzaak voor de uitvoering van een contract waarbij de betrokkene partij is (bv. aankoop op JYSK.be)
  • Verwerking is noodzakelijk om te voldoen aan een wettelijke verplichting die aan JYSK is opgelegd (bv. om te voldoen aan boekhoudbesluiten)
  • Verwerking is noodzakelijk voor de rechtmatige belangen van JYSK (bijv. interne bedrijfsdoeleinden, zoals het verbeteren van onze site of het verbeteren van onze diensten en producten en het opsporen van fraude).
  • Uw toestemming (nieuwsbrieven, gebruikersregistratie)

Wij gebruiken uw e-mailadres als link bij het invullen van uw bestellingen en ten behoeve van enquêtes. Als u onze nieuwsbrief wilt ontvangen, is hiervoor toestemming van u nodig.

Wij gebruiken uw telefoonnummer niet om contact met u op te nemen voor verkoopgesprekken. Wij nemen alleen telefonisch contact met u op als er een probleem is met uw bestelling en/of om informatie over uw levering te verkrijgen.

Uw persoonsgegevens kunnen worden gebruikt in het geval van een politieonderzoek, aangezien wij frauduleuze betalingen aan de politie melden. Wij delen account- en andere persoonlijke gegevens wanneer wij dat nodig achten om te voldoen aan de geldende wetgeving en om diefstal en fraude te voorkomen, bijvoorbeeld in verband met kredietkaarten.

JYSK Belgium geeft alleen persoonsgegevens door aan vervoerders die verband houden met de levering. Indien nodig geeft JYSK Belgium persoonsgegevens door aan relevante goederenleveranciers. JYSK draagt uw persoonlijke gegevens niet over, verkoopt ze niet en maakt ze op geen enkele andere manier toegankelijk voor andere derden.

Wij zullen uw persoonlijke gegevens slechts zolang bewaren als nodig is voor de in dit Privacybeleid beschreven doeleinden. De bewaartermijnen zijn afhankelijk van het type gegevens en de reden waarom we uw gegevens hebben verzameld en opgeslagen. Wij controleren onze bewaartermijnen voortdurend, rekening houdend met onze redenen voor de verwerking van uw persoonlijke gegevens en de wettelijke basis daarvoor.

Betaling op JYSK.be

Wanneer u op JYSK.be winkelt, vindt de betaling plaats via een beveiligde verbinding, die ervoor zorgt dat uw betalingsgegevens niet toegankelijk zijn voor een ongewenste derde partij. Lees meer over de betaling.

Wanneer u winkelt in JYSK Belgium winkels

We gebruiken videobewaking in onze winkels. Dit doen we om de veiligheid van onze medewerkers te waarborgen, om criminaliteit te voorkomen en om bewijsmateriaal en daarmee informatie te leveren voor gebruik door politieonderzoeken in geval van eventuele criminele activiteiten. De video-opnamen worden opgeslagen in beveiligde omgevingen en met beperkte toegang door beveiligingspersoneel.

Cookies

Wij streven naar een gebruiksvriendelijke website met relevante informatie. Daarom gebruiken we technologieën om informatie over het gebruik van onze website te verzamelen en te verwerken. We verzamelen deze informatie via zogenaamde cookies. Een cookie is een klein tekstbestand dat op uw computer wordt opgeslagen.

Dit betekent onder andere dat onze website u onthoudt, wanneer u terugkeert naar de website, en dat we een statistiek kunnen maken die laat zien hoe u en andere gebruikers zich op de website gedragen.

We gebruiken ook cookies van verschillende partners om ons inzicht te geven in welke delen van onze website de gebruikers bezoeken. Bekijk gedetailleerde informatie over de aanbieder, de vervaldatum en het doel van de individuele cookies.

U kunt uw toestemming voor het accepteren van cookies te allen tijde wijzigen. Wijzig hier uw toestemming. U kunt cookies te allen tijde verwijderen. Op https://www.test-aankoop.be/info/beleid-inzake-cookies vindt u een stappenplan hoe u dit kunt doen in verschillende browsers. Uw cookie-instellingen worden na 12 maanden automatisch verwijderd.

Houd er rekening mee dat er delen van JYSK.be zijn die u alleen kunt gebruiken, als uw browser is ingesteld om cookies te accepteren.

Een deel van de informatie die we verzamelen kan in geanonimiseerde vorm worden gepubliceerd, bijvoorbeeld als informatie over het aantal gebruikers op de website. Informatie over onze klanten is een belangrijk onderdeel van ons bedrijf en we verkopen of delen deze informatie niet met anderen, tenzij u ons daarvoor toestemming hebt gegeven.

9. ALS U ZICH AANMELDT VOOR ONZE NIEUWSBRIEF

Ten doeleinde om onze nieuwsbrief te verspreiden verzameld en verwerkt  JYSK A/S, VAT 13590400, de volgende persoonlijke gegevens van u:

  • E-mailadres
  • Naam
  • Adres (optioneel)
  • Geboortedatum (optioneel)
  • Geslacht (optioneel)

We bewaren uw informatie in een database op een beschermde server. Alleen de webmaster van JYSK België heeft in samenwerking met een externe partner toegang tot uw gegevens. We garanderen u dat we uw e-mailadres niet openbaar maken of verkopen aan andere bedrijven.

We versturen alleen nieuwsbrieven aan ontvangers die ervoor hebben gekozen zich aan te melden en we gebruiken de zogenaamde ‘double opt-in’ zodat anderen uw e-mailadres niet kunnen invoeren. Als u een nieuwsbrief ontvangt zonder dat u ons toestemming heeft gegeven, kan het zijn dat iemand die u kent de nieuwsbrief naar u heeft doorgestuurd.

Wanneer u zich aanmeldt voor de nieuwsbrief kan u 1-4 wekelijkse nieuwsbrieven per e-mail verwachten.

De nieuwsbrieven bevatten de laatste aanbiedingen, nieuws, folders en catalogi en informatie over lopende acties binnen het complete assortiment van JYSK België. Daarnaast geeft u toestemming dat u serviceberichten wenst te ontvangen, inclusief herinneringen van een openstaand winkelmandje op JYSK.be, follow-up e-mails na een aankoop van een product op JYSK.be en e-mails met items van JYSK waarin u interesse heeft getoond.

U kan zich op elk moment afmelden via de link onderaan in al onze nieuwsbrieven of door contact op te nemen met onze klantendienst. Als u gedurende minstens 3 maanden geen interesse in onze nieuwsbrieven heeft getoond, behouden wij ons het recht voor om te stoppen met het verzenden van onze nieuwsbrief als gevolg van uw inactiviteit. U kan u natuurlijk altijd opnieuw aanmelden.

JYSK A/S slaat uw persoonlijke data op tot het moment dat u uw toestemming intrekt.  

De wettelijke basis voor verwerken van uw persoonlijke data, is dat u hiervoor toestemming heeft gegeven aan ons.

10. GESCHENKKAARTEN

U kan bij JYSK België geschenkkaarten kopen via JYSK.be

Door een geschenkkaart van JYSK België te kopen, accepteert u de voorwaarden voor geschenkkaarten.

U kan de geschenkkaart gebruiken als een betaalmethode in het land waar de geschenkkaart is uitgegeven. U kan de geschenkkaart gebruiken bij een aankoop in een winkel van JYSK België of via JYSK.be. De geschenkkaart kan u niet gebruiken om meer geschenkkaarten mee te kopen. Als de waarde van de geschenkkaart de waarde van uw aankoop niet dekt, betaalt u het resterende bedrag bij via één van de geaccepteerde betaalmethodes.

Op JYSK.be kunnen geschenkkaarten alleen ingewisseld worden vóór de afronding van uw bestelling. De waarde van geschenkkaarten kan ook worden gebruikt in één van onze winkels. Er zitten geen belangen op de geschenkkaart.

Als u een bestelling via JYSK.be betaalt met een geschenkkaart, geven we een nieuwe geschenkkaart uit wanneer de bestelling wordt geannuleerd. Als u gedeeltelijk met een geschenkkaart hebt betaald en het restbedrag via creditcard, betalen we de corresponderende bedragen terug op de wijze waarop ook is betaald.

Als u een bestelling heeft geplaatst in één van onze winkels en heeft betaald met een geschenkkaart, en de bestelling is geannuleerd, geven we een nieuwe geschenkkaart terug.

De geschenkkaart kan gebruikt worden tijdens betaling zonder identificatie. De geschenkkaart kan geblokkeerd worden, bijvoorbeeld bij verlies of diefstal. JYSK vervangt geen verloren/gestolen geschenkkaarten.

U kan JYSK geschenkkaarten aanschaffen tot maximaal € 750.

 Geschenkkaarten zijn tot 5 jaar na aankoop te gebruiken.

11. SOLLICITANTEN

Zodra u een sollicitatie indient bij JYSK is JYSK verantwoordelijk voor de verdere verwerking van de persoonsgegevens die u op deze website invoert en voor de verdere afhandeling van uw sollicitatie.

JYSK maakt gebruik van onderstaande privacy verklaring teneinde de privacy van zowel interne als externe sollicitanten via startyourcareer.jysk.be te waarborgen.

JYSK volgt bij het verzamelen en verwerken van persoonsgegevens van sollicitanten de relevante richtlijnen en voorschriften. Deze privacy verklaring is bedoeld om sollicitanten te informeren over de wijze waarop JYSK de gegevens van de sollicitanten verzamelt en verwerkt en is van toepassing op alle werving- en selectie procedures bij JYSK.

Deze privacy verklaring zal telkens worden aangepast aan de meest recente regelgeving. Kijk dus regelmatig op deze website om op de hoogte te blijven van eventuele aanpassingen. Deze versie is gepubliceerd op 1-5-2018. 


1.1 Het doel van het verzamelen en verwerken

De gegevens die door de sollicitant op het (digitale)sollicitatieformulier en de website worden ingevuld, worden door JYSK uitsluitend verwerkt om te bepalen of de sollicitant in aanmerking komt voor een positie binnen JYSK. De gegevens zullen niet op een andere manier worden gebruikt en/of worden opgeslagen voor andere doeleinden. Teneinde een goede selectie te maken van sollicitanten op de juiste vacatures, bestaat het werving- en selectieproces bij JYSK onder andere uit het vergelijken van de gegevens van de sollicitant met de vacature(s) en de daarbij behorende kwalificaties, het contact opnemen met sollicitanten voor een nadere kennismaking en/of het plannen van een sollicitatiegesprek, eventueel en indien relevant het contact opnemen met opgegeven referenten en/of opleidingsinstituten en het doorgeven van informatie aan sollicitanten over andere vacatures waarvoor de sollicitant in aanmerking zou kunnen komen. Daarnaast kunnen gegevens ook gebruikt worden om testen aan te vragen voor de sollicitant om te bepalen over de geschiktheid voor de functie.

Met "verwerken" van persoonsgegevens wordt bedoeld het verzamelen, vastleggen, ordenen, bewaren, bijwerken, wijzigen, opvragen, raadplegen, gebruiken, verstrekken door middel van doorzending, verspreiding of enige andere vorm van terbeschikkingstelling, samenbrengen, met elkaar in verband brengen, alsmede het afschermen, uitwissen of vernietigen van gegevens in het kader van de werving- en selectieprocedure.

De persoonsgegevens van de sollicitant worden in eerste instantie verzameld door het invullen van het digitale sollicitatieformulier door de sollicitant. Daarna kunnen er eveneens persoonsgegevens worden verzameld door persoonlijk en/of telefonisch contact met de sollicitant, referenten en/of opleidingsinstituten, dan wel nadere schriftelijke informatieverschaffing.

1.2 Welke gegevens worden verzameld?

JYSK verzamelt enkel gegevens die relevant zijn voor de werving- en selectieprocedure. Deze gegevens zijn in ieder geval de naam, voornamen, titulatuur, adres, postcode, woonplaats, contactgegevens (telefoonnummer en e-mail), het geslacht en de geboortedatum van de sollicitant danwel van de ouders, voogden of verzorgers van minderjarige sollicitanten. Verder kunnen relevant zijn de opleiding, gevolgde cursussen, stages en de arbeidsgeschiedenis van de sollicitant. Indien u een CV of motivatiebrief indient, verwerken we alle overige informatie die daarin is opgenomen. Voor bepaalde functies kan een verklaring van goed gedrag worden gevraagd.

Indien dit voor de functie noodzakelijk is, kunnen sollicitanten worden onderworpen aan een medische of psychologische keuring, danwel aan een assessment. In dat geval worden aan de keurende arts, de psycholoog of degene die is belast met het assessment slechts die persoonsgegevens verstrekt die noodzakelijk zijn met het oog op de keuring of het assessment.

JYSK verzamelt en verwerkt geen gevoelige informatie over sollicitanten, bijvoorbeeld gegevens die zien op de godsdienst of levensovertuiging, ras, politieke gezindheid, seksuele leven danwel lidmaatschap van een vakvereniging. Indien wegens bepaalde omstandigheden gevoelige informatie over een sollicitant worden verzameld, bijvoorbeeld in het kader van een voorkeursbeleid, vraagt JYSK hiervoor vooraf schriftelijke toestemming van de sollicitant.
 

1.3 Met wie worden gegevens gedeeld?

De persoonsgegevens worden slechts verstrekt aan degenen, waaronder begrepen derden, die belast zijn met of leiding geven aan de werving- en selectie activiteiten binnen JYSK of die daarbij noodzakelijkerwijs zijn betrokken. De persoonsgegevens komen binnen op het hoofdkantoor van JYSK. Vanuit de Human Resource afdeling worden deze sollicitaties vervolgens verstuurd naar de desbetreffende vestigingen. JYSK zal geen gegevens verstrekken van sollicitanten aan derde partijen, tenzij zij daartoe wettelijk is verplicht.

1.4 Het bewaren van gegevens

JYSK bewaart de gegevens van sollicitanten tijdens de werving- en selectieprocedure. Na afloop van de procedure, zal JYSK de gegevens bewaren gedurende de tijd waarvoor de sollicitant toestemming heeft gegeven. Tijdens de online werving- en selectieprocedure dient de sollicitant op het sollicitatieformulier aan te geven of JYSK de sollicitant mag benaderen voor toekomstige vacatures. Indien de sollicitant hiervoor toestemming geeft worden de gegevens van de betreffende sollicitant gedurende 6 maanden bewaard. Indien de sollicitant hiervoor geen toestemming geeft, zullen – in het geval een sollicitant wordt afgewezen - de gegevens van de sollicitant vier weken na het afronden van de sollicitatieprocedure worden verwijderd. In het geval een sollicitant wordt aangenomen, dan worden de gegevens bewaard tot het moment dat de sollicitant is ingevoerd in het HR-systeem.

1.5 Beveiliging

Alle gegevens die naar de website startyourcareer.jysk.be worden verstuurd maken gebruik van encryptie en communicatie met de server via https.

1.6 De rechten van de sollicitant

De sollicitant heeft recht op toegang tot zijn of haar persoonsgegevens die door JYSK wordt bewaard. JYSK maakt de toegang tot gegevens van sollicitanten mogelijk d.m.v. een schriftelijk verzoek daartoe aan het betreffende JYSK waaraan de sollicitatie is gericht. De sollicitant heeft eveneens het recht om JYSK te verzoeken zijn of haar gegevens te beperken, corrigeren, aan te vullen of te verwijden. Onder omstandigheden heeft u ook het recht op gegevensoverdraagbaarheid (“data portability”). Dat wil zeggen dat u in bepaalde gevallen JYSK mag vragen om uw gegevens beschikbaar te stellen in een gestructureerde, gangbare en machineleesbare vorm. JYSK zal op dit verzoek van de sollicitant ingaan, mits dit relevant is voor de sollicitatieprocedure.

De sollicitant heeft bovendien het recht om een klacht in te dienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens. Dit is de toezichthouder die verantwoordelijk is voor het toezicht op de naleving van de regels die gaan over de bescherming van persoonsgegevens.

1.7 Wettelijke grondslag

Deze verwerking is noodzakelijk voor de behartiging van het gerechtvaardigde belang van JYSK. Dat belang bestaat er in dit geval uit om geschikt nieuw personeel te werven voor haar vestigingen.

1.8 Contact en vragen

Stuur al uw vragen en opmerkingen over deze privacy verklaring naar hrbe@jysk.com. Voor alle andere vragen over het werving- en selectieproces, verwijzen wij u naar de website van https://startyourcareer.jysk.be en de daarop aangegeven contactgegevens.

12. Business-to-business algemene voorwaarden

Dit gedeelte omvat de algemene voorwaarden voor klanten die onze producten voor professionele doeleinden kopen.

Garantie

Merk op dat niet al onze producten geschikt zijn voor professionele doeleinden, waarbij op sommige producten meer slijtage kan worden verwacht dan bij privégebruik. Als de producten voor professionele doeleinden worden gebruikt, valt deze aankoop derhalve niet onder de garantie. Als u meer specifieke instructies nodig heeft over de producten die wij aanbevelen voor professioneel gebruik, kan u contact opnemen met de klantendienst van JYSK.

Recht van retour

Merk op dat het recht op retour nietig is voor professionele doeleinden. Het is daarom niet mogelijk om een aankoop die in een professionele context is gekocht, in te trekken. Dit is van toepassing zodra u als bedrijf of namens een bedrijf heeft gehandeld.

Aansprakelijkheid

In geen geval is JYSK aansprakelijk voor winstderving, bedrijfsverlies of andere indirecte schade.