De meest gestelde vragen
Heb je vragen over je facturen, bestellingen, account of levering? We hebben de meest gestelde vragen en antwoorden op deze pagina verzameld - als je nog steeds niet kunt vinden wat je zoekt, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen!
B2B Facturen
Als je geen factuur hebt ontvangen is het mogelijk dat de e-mail is geïdentificeerd als SPAM (ongewenste post) door uw spamfilter. Wij raden je aan om de berichten in ‘Ongewenste post’ of ‘Spam’ te controleren.
Als de e-mail met de factuur bij jouw ‘Ongewenste post’ terecht is gekomen, kun je aangeven dat e-mails van JYSK geen ongewenste post of spam is. Door dit aan te geven komen orderbevestigingen in de toekomst direct in jouw inbox terecht.
Zit jouw factuur ook niet bij de ongewenste post, neem dan contact met ons op via de B2B afdeling, dit kan via b2b-be@JYSK.com of via telefoonnummer 03 808 31 72.
De factuur van de bestelling wordt verzonden zodra de order is verzonden vanuit ons distributiecentrum. Deze wordt per mail toegezonden naar het mailadres dat is gebruikt om de order te plaatsen.
Het is niet mogelijk om de facturatiegegevens aan te passen na het plaatsen van de order. Mocht je hier vragen over hebben, neem dan gerust contact op met onze B2B afdeling.
Voor onze B2B klanten is het mogelijk om de betaling te doen via IDEAL of met Creditcard. Het is ook mogelijk om op factuur te betalen, maar dit kan enkel na een uitgebreide kredietcontrole van onze B2B afdeling.
Kan ik betalen per bankoverschrijving?
Ja, het is mogelijk om op factuur te betalen. Neem hiervoor contact op met onze B2B afdeling.
Het is voor alsnog niet mogelijk om eerder geplaatste order in te zien. Mocht je vragen hebben over eerder geplaatste order neem dan contact op met onze B2B afdeling.
Het is niet mogelijk om facturen te vinden in het B2B account. Mocht je graag een factuur willen ontvangen over eerder geplaatste orders neem dan contact op met onze B2B afdeling.
B2B Account
Het is mogelijk om in te loggen via onze website https://jysk.be/b2b/login.
Het is mogelijk om in te loggen met klantnummer/mailadres.
Log je voor de eerste keer in met je B2B-account? Klik dan op wachtwoord vergeten.
Deze ontvang je binnen 15 minuten na het aanmelden via onze website. Wij raden het aan om de SPAM / ongewenste map in de gaten te houden. Onze berichten kunnen als SPAM / ongewenst worden gezien.
Na aanmelding kan het 2-4 weken duren voordat je de klantenkaart ontvangt.
Voor onze B2B klanten is het mogelijk om de betaling te doen via IDEAL of met Creditcard. Het is ook mogelijk om op factuur te betalen dit kan enkel na een uitgebreide kredietcontrole van onze B2B afdeling.
Kan ik betalen per bankoverschrijving?
Ja het is mogelijk om op factuur te betalen. Neem hiervoor contact op met onze B2B afdeling.
Het is voor alsnog niet mogelijk om eerder geplaatste order in te zien. Mocht je vragen hebben over eerder geplaatste order neem dan contact op met onze B2B afdeling.
De B2B afdeling is telefonisch bereikbaar van maandag tot en met donderdag van 09.00uur tot 16.30uur en vrijdag van 09.00uur – 16.00uur.
Tel: 038083172
Je kunt er ook voor kiezen om een mail te sturen naar b2b-be@JYSK.com.
Bezorgingen
Je hebt twee mogelijkheden voor het ophalen van jouw bestelling in een JYSK winkel, waarbij je geen bezorgkosten betaalt.
Als je kiest voor Click & Collect ontvang je na 30 minuten een bericht van de winkel om te bevestigen dat jouw reservering klaarstaat. Vanaf dat moment kun je jouw reservering binnen openingstijden van de winkel afhalen. Dit kan tot en met 2 openingsdagen nadat je de bevestiging hebt ontvangen. Je betaalt deze reservering in de winkel.
Ophalen in de winkel lijkt op Click & Collect maar geeft je de kans om uit een groter aanbod van artikelen te bestellen. Deze artikelen worden verpakt in ons centrale distributiecentrum in Denemarken en naar de gekozen winkel verzonden. Houd hierom rekening met een levertijd van 4 tot 8 werkdagen voordat je de bestelling kunt afhalen. Je kunt alleen kiezen voor het online bestellen en ophalen in de winkel bij een minimale bestelwaarde van € 49. De betaling wordt online uitgevoerd via iDEAL of een belge creditcard.
JYSK levert in heel België. Grotere bestellingen worden geleverd met PostNL Extra@Home service. Wanneer je bij JYSK een bestelling plaatst, proberen wij zo snel mogelijk de bestelling bij je thuis te bezorgen of bij de gekozen winkel. De gemiddelde levertijd is 2 tot 7 werkdagen.
We maken onderscheid tussen:
- Pakketpost voor kleinere artikelen – zoals dekbedden, handdoeken en linnengoed
- Vrachtpost voor grote artikelen – zoals matrassen, bedden en meubelen
JYSK België bepaalt het type levering op basis van het gewicht en grootte van de bestelde artikelen.
In het geval dat een order gesplitst moet worden in twee of meerdere leveringen veroorzaakt door voorraadproblemen, is JYSK België verantwoordelijk voor mogelijke extra kosten.
We raden aan een mobiel telefoonnummer in te voeren bij het plaatsen van jouw bestelling zodat wij of onze vervoerder via sms contact met je op kan nemen over de levering.
Zorg ervoor dat de naam, het adres en overeenkomen bezorgdatum op de factuur juist zijn.
Vertraging in levering kan voorkomen tijdens piekmomenten en in de winter vanwege weersomstandigheden.
Jij bent verantwoordelijk voor het weggooien van verpakkingsmateriaal.
Pakketpost
Pakketpost wordt als een standaardlevering bezorgd door PostNL. De levering vindt plaats tot aan jouw eigen voordeur binnen 2 tot 4 werkdagen na bestellen.
Levering bij ophaalpunt PostNL
Je kunt er ook voor kiezen jouw pakket te laten leveren bij een ophaalpunt van PostNL. Op vertoon van jouw legitimatie kun je daar het pakket afhalen zodra deze beschikbaar is.
Bezorginformatie
Vanaf het moment van bestellen tot aan de levering van jouw order kun je de volgende berichtgeving verwachten:
- Zodra jouw bestelling is geplaatst ontvang je een e-mail ter bevestiging.
- Wanneer jouw bestelling ons distributiecentrum in Denemarken verlaat, ontvang je een sms-bericht en e-mail met de bevestiging van verzending en de bijbehorende track&trace-codes (s) en jouw factuur.
- We houden je op de hoogte wanneer er wijzigingen zijn in de levering.
Vrachtpost
Onze vervoerder PostNL Extra@Home bezorgd jouw bestelling op de afgesproken bezorgdag. Als een bezorgdatum vol zit wordt automatisch de eerstvolgende weergegeven.
Standaard wordt je bestelling tot aan de voordeur bezorgd. Bij etagewoningen zonder lift wordt er maximaal tot en met de 3e verdieping bezorgd. Er wordt bezorgd van maandag tot en met vrijdag tussen 8.00-20.00 uur.
De bezorgdatum kun je tot een dag voor de oorspronkelijke bezorgdatum aanpassen naar een andere toekomstige datum. Dit kan tot maximaal 7 dagen in toekomst uitgesteld worden.
Als er niemand aanwezig is bij het adres wanneer onze vervoerder de bestelling aanbiedt, ontvang je een bezorgkalender om een nieuwe datum te kiezen. Na twee bezorgpogingen gaat een order retour.
Tegen een extra betaling kan PostNL Extra@Home jouw bestelling leveren op een gewenste locatie in huis. Deze optie kun je aanvinken tijdens het bestelproces. De bestelling wordt alleen neergezet. PostNL pakt de artikelen niet uit, neemt verpakkingsmateriaal niet mee en monteert geen artikelen.
Als je kiest voor het leveren op de gewenste locatie in huis, zorg er dan voor dat de bestelling door deuren, trappen et cetera past. Om veiligheidsredenen mogen bezorgers hun schoenen niet uit doen. Je bent zelf verantwoordelijk voor het beschermen van de vloer.
Bezorginformatie
Vanaf het moment van bestellen tot aan de levering van jouw order kun je de volgende berichtgeving verwachten:
- Zodra jouw bestelling is geplaatst ontvang je een e-mail ter bevestiging.
- Wanneer jouw bestelling ons distributiecentrum in Denemarken verlaat, ontvang je een sms-bericht en e-mail met de bevestiging van verzending en de bijbehorende track&trace-codes (s) en jouw factuur.
- Bij een levering via de vrachtpost ontvang je in de ochtend van de dag van levering van PostNL Extra@Home een e-mail/en of sms met een tijdsindicatie van de levering in een tijdvak van 3 uur.
Ontvangst van jouw bestelling
Wanneer je jouw bestelling ontvangt:
- let er op dat het aantal pakketten overeenkomt met het aantal dat vermeld staat op het leveringsbewijs
- Kijk alle pakketten na op zichtbare schade
Als het aantal geleverde pakketten minder is dan verwacht, geef dit door aan de bezorger. Iedere tegenstrijdigheid, hoe minimaal ook, dient te worden aangegeven bij onze klantenservice.
Wees je ervan bewust dat je als klant tot twee maanden de tijd hebt om een claim in te dienen betreffende missende onderdelen of dozen. We raden aan om direct na ontvangst je gehele order te controleren.
B2B Bestellingen
Neem hiervoor contact op met onze B2B afdeling door te bellen naar 038083172 of te mailen naar b2b-be@JYSK.com.
Bij een online order kun je de tegoedkaart gebruiken bij het overzicht van de winkelmand. Klik hierbij op `gebruik cadeaukaart`.
Heb je een bestelling geplaatst in één van onze winkels, dan kun je het beste contact opnemen met de betreffende winkel. Via jysk.be/nl/stores-locator vind je alle contact gegevens van onze winkels. Een medewerker helpt je verder met het wijzigen van jouw bestelling.
Als je een bestelling hebt geplaatst via www.jysk.be dan kan je contact opnemen met de JYSK B2B afdeling.
Het is helaas niet mogelijk om een artikel toe te voegen aan jouw online bestelling. Je kunt wel een nieuwe bestelling plaatsen. Ook is het mogelijk een eerdere bestelling te annuleren. Je neemt hiervoor contact op met de JYSK klantenservice. Een medewerker van onze klantenservice kan de eerdere bestelling annuleren zodat je een nieuwe bestelling kunt plaatsen.
In sommige gevallen is het mogelijk om één of meerdere items van een bestelling te annuleren. Dit is afhankelijk van de status van de bestelling.
Het is mogelijk om een volledige bestelling te annuleren. Dit is mede-afhankelijk van de status van de bestelling.
Als je jouw bestelling wilt wijzigen, neem dan contact op met de JYSK klantenservice.