Als u vragen heeft over het retourneren van artikelen of onze claimvoorwaarden, dan helpen wij u graag. Mocht u het antwoord op uw vraag hieronder niet vinden, kunt u contact opnemen met onze klantenservice.
Als je van gedachten verandert over jouw aankoop kun je deze gemakkelijk retourneren. Wij bieden een volledige terugbetaling zonder tijdslimiet voor ongebruikte producten die worden geretourneerd met aankoopbewijs. Dit geldt voor alle producten, ongeacht of ze in een winkel of online zijn gekocht.
De snelste en meest gemakkelijke manier om je product te retourneren is in één van onze winkels. Als je jouw product retourneert in een winkel krijg je direct je aankoopbedrag terug, inclusief eventueel betaalde leveringskosten van een online bestelling. Op deze manier zijn de producten in een betere staat zodat we ze opnieuw kunnen verkopen en een andere klant blij kunnen maken. Tegen betaling van transportkosten is het mogelijk om een online besteld product bij je op te halen, mocht dit nodig zijn. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice.
Als je een beschadigd product hebt ontvangen, lees je hier meer over hoe je dit bij ons kunt melden.
Retourneer je producten in de winkel
De snelste en meest gemakkelijke manier om je product te retourneren is in één van onze winkels. Als je jouw product retourneert in een winkel krijg je direct je aankoopbedrag terug, inclusief eventueel betaalde leveringskosten van een online bestelling. Op deze manier zijn de producten in een betere staat zodat we ze opnieuw kunnen verkopen en een andere klant blij kunnen maken.
Hebt u het antwoord op uw vraag niet kunnen vinden? Schrijf naar de JYSK-klantenservice
Retourneren in onze winkel
Dit is de snelste optie. Als je jouw bestelling retourneert in een JYSK-winkel ontvang je het aankoopbedrag direct terug. Neem jouw aankoopbewijs en bankkaart mee wanneer je naar de winkel gaat.
Retourneren via PostNL
Als je jouw bestelling retourneert via onze vervoerder ontvang je het aankoopbedrag terug zodra jouw retourzending is verwerkt. Je ontvangt een credit nota via e-mail. De terugbetaling wordt zo snel mogelijk in orde gemaakt en niet later dan 14 dagen nadat wij het retourverzoek hebben ontvangen.
JYSK kan de terugbetaling vasthouden totdat we het geretourneerde product hebben ontvangen, of totdat je documentatie hebt ingediend waaruit blijkt dat je het product hebt geretourneerd.
Als je jouw online bestelling via creditcard hebt betaald, wordt de terugbetaling direct na onze aanvraag verwerkt. Het bedrag wordt binnen 2 werkdagen op je creditcard-account bijgeschreven.
Als jouw online bestelling via Bancontact is betaald kan het na ontvangst van jouw credit nota tot 6 werkdagen duren voordat de terugbetaling is bijgeschreven op jouw bankrekening.
Hebt u het antwoord op uw vraag niet kunnen vinden? Schrijf naar de JYSK-klantenservice
Bij JYSK kun je een product gemakkelijk retourneren of ruilen als je van gedachten verandert.
Wij bieden een volledige terugbetaling zonder tijdslimiet voor ongebruikte producten die worden geretourneerd met aankoopbewijs. Dit geldt voor alle producten, ongeacht of ze in een winkel of online zijn gekocht.
De snelste en meest gemakkelijke manier om je product te retourneren is in één van onze winkels. Als je jouw product retourneert in een winkel krijg je direct je aankoopbedrag terug, inclusief eventueel betaalde bezorgkosten van een online bestelling. Op deze manier zijn de producten in een betere staat zodat we ze opnieuw kunnen verkopen en een andere klant blij kunnen maken. Tegen betaling van transportkosten is het mogelijk om een online besteld product bij je op te halen, mocht dit nodig zijn. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice.
Verpakking van producten die je wilt retourneren
Bij JYSK vinden we duurzaamheid erg belangrijk. Daarom vragen wij je om de verpakking van jouw product te bewaren totdat je zeker weet dat je het product wilt behouden. In dit geval kun je de verpakking hergebruiken als je het product wenst te retourneren. Als je een product retourneert in een winkel ontvangen we deze graag in de originele staat en verpakking. Op deze manier kunnen we het product opnieuw verkopen en een andere klant blij maken. Als het product niet in de originele staat is, bepaalt de winkel of je een gedeeltelijke of volledige terugbetaling ontvangt, of een bedrag op een tegoedkaart. Het is niet noodzakelijk om het product te demonteren wanneer je deze retourneert in een winkel.
Als je wenst dat wij de retourzending van het product regelen, moet deze gedemonteerd en verpakt klaarstaan. Zo blijft het product onbeschadigd en blijf je verzekerd van een volledige terugbetaling. We raden aan producten voorzichtig uit te pakken en de verpakking te bewaren als je niet zeker bent van je aankoop.
Lees hier meer over onze retourvoorwaarden.
100 slaapgarantie op GOLD-matrassen
We bieden 100 dagen slaapgarantie op onze GOLD-matrassen. Deze 100 dagen slaapgarantie is een omruilbeleid, geen retourbeleid. De 100 dagen slaapgarantie geldt niet voor GOLD-topmatrassen.
Lees meer over onze GOLD-matrassen.
Let op:
Hebt u het antwoord op uw vraag niet kunnen vinden? Schrijf naar de JYSK-klantenservice
Bij JYSK kun je een product gemakkelijk retourneren of ruilen als je van gedachten verandert.
Wij bieden een volledige terugbetaling zonder tijdslimiet voor ongebruikte producten die worden geretourneerd met aankoopbewijs. Dit geldt voor alle producten, ongeacht of ze in een winkel of online zijn gekocht.
De snelste en meest gemakkelijke manier om je product te retourneren is in één van onze winkels. Als je jouw product retourneert in een winkel krijg je direct je aankoopbedrag terug, inclusief eventueel betaalde leveringskosten van een online bestelling. Op deze manier zijn de producten in een betere staat zodat we ze opnieuw kunnen verkopen en een andere klant blij kunnen maken.
Lees meer over ons retourbeleid.
Lees meer over hoe je jouw product retourneert.
Hebt u het antwoord op uw vraag niet kunnen vinden? Schrijf naar de JYSK-klantenservice
Het is voor JYSK erg belangrijk dat alle artikelen in goede staat worden ontvangen. Helaas komt het soms voor dat artikelen tijdens het transport beschadigd raken. In de meeste gevallen ontdekt de leverancier dit voor het leveringsmoment, zodat een omruiling van de artikelen voor de levering al kan plaatsvinden.
Schade aan de verpakking bij levering
Als je bij de levering constateert dat het verpakkingsmateriaal is beschadigd, dan kun je het volgende doen:
• Je kunt de bestelling weigeren. Dit betekent dat dat je bij de transporteur aangeeft dat je het pakket of de pakketten niet in ontvangst wilt nemen. Zodra de artikelen bij ons retour zijn binnengekomen, ontvang je het aankoopbedrag inclusief leveringskosten terug op uw rekening. Als je een deel van de bestelling wel in ontvangst neemt, ontvang je de verzendkosten niet terug. Je ontvangt hierover van ons een creditnota per e-mail. Uiteraard kunnen wij ook een vervangend artikel voor je bestellen. Neem hiervoor contact op met de klantendienst of met de winkel waar je de artikelen hebt besteld.
• Je neemt de bestelling in ontvangst, maar laat de transporteur een notitie over de beschadiging schrijven op de vrachtbrief.
Als je vermoedt dat naast de verpakking ook de artikelen beschadigd zijn, raden we je aan altijd foto’s te maken van de beschadigde verpakking voordat je het pakket opent. Op deze manier is makkelijker te achterhalen of eventuele schade is veroorzaakt tijdens het transport. Hiermee kunnen wij je beter van dienst zijn en kunnen wij schade in de toekomst beperken.
Als jouw artikelen beschadigd blijken te zijn, vragen wij je contact met ons op te nemen via onze klantendienst. Wij hebben altijd foto's nodig om een claim in behandeling te nemen. Dit betreft foto's van de verpakkingsschade als dit er is, foto's van de schade aan het artikel en een foto van het gehele artikel.
Hebt u het antwoord op uw vraag niet kunnen vinden? Schrijf naar de JYSK-klantenservice
Als een artikel defect is op het moment van aankoop, heb je het recht het artikel te ruilen voor een nieuw artikel. Als het artikel niet meer leverbaar is, kan het voorkomen dat wij het artikel repareren of je ontvangt het aankoopbedrag terug.
Retourproces bij claims
Als je het artikel retourneert bij één van onze winkels, neem het artikel dan mee of maak foto’s van de schade. Als jouw claim terecht is, kun je een vervangend artikel krijgen, het artikel laten repareren of het aankoopbedrag terug ontvangen.
Je vindt onze winkels via jysk.be/nl/winkels.
Ook via onze klantendienst kun je een claim indienen voor een online bestelling. Wij vragen je in alle gevallen foto’s van het artikel mee te sturen. Zonder foto’s nemen wij jouw claim niet in behandeling. Oo de foto's moet het mankement duidelijk zichtbaar zijn. Ook moet er een foto worden meegestuurd waar het gehele product op te zien is.
Als jouw claim terecht is, kunnen wij een nieuw artikel voor u bestellen of je kunt het aankoopbedrag terug ontvangen.
Hebt u het antwoord op uw vraag niet kunnen vinden? Schrijf naar de JYSK-klantenservice
Hebt u het antwoord op uw vraag niet kunnen vinden? Schrijf naar de JYSK-klantenservice
Maandag-vrijdag van 9u00-17u00
Live chat bereikbaar tot 16u30.
Zaterdag 9u00-15u00
Zon- en feestdagen gesloten