Levering

Wij helpen u graag als u vragen heeft over onze leveringsservice. Als u het antwoord op uw vraag hieronder niet vindt, kunt u contact opnemen met onze klantendienst.

Algemeen

Ik heb verkeerde artikelen ontvangen. Wat moet ik doen?

+
Wanneer je per vergissing een verkeerd artikel ontvangt, vragen wij je contact op te nemen met onze klantendienst.

JYSK neemt alle kosten met betrekking tot het retourneren van onjuist geleverde artikelen voor haar rekening.

Hebt u het antwoord op uw vraag niet kunnen vinden? Schrijf naar de JYSK-klantenservice

Ik kan mijn online bestelling niet op de gekozen leveringsdatum ontvangen

+
Levering via PostNL Pakketten
Als je op het moment van levering niet thuis bent, zal de transporteur proberen het pakket bij de buren af te leveren. Als dit niet mogelijk is, word jouw bestelling naar het dichtstbijzijnde PostNL-punt gebracht. Daar kan het pakket vanaf de volgende werkdag worden afgehaald. 

Levering via Extra@Home
Als je niet thuis bent op het moment dat jouw bestelling via Extra@Home wordt geleverd, ontvang je van PostNL een e-mail met een leveringskalender. Hier kun je een nieuwe datum voor levering aangeven. Na een tweede leveringspoging gaat de bestelling automatisch retour naar JYSK. 

Hebt u het antwoord op uw vraag niet kunnen vinden? Schrijf naar de JYSK-klantenservice

Kan ik mijn artikelen vanuit een winkel laten leveren?

+
Het is mogelijk om bij één van onze winkels een bestelling te plaatsen en deze thuis te laten leveren. Onze winkels werken met lokale leveranciers om jouw bestelling te leveren. Zodra jouw bestelling aangekomen is bij de winkel wordt er een leveringsdatum met jou afgesproken. 

De prijs van een thuislevering is afhankelijk van het aantal kilometers dat je van het filiaal vandaan woont. Je kunt bij de desbetreffende winkel informeren naar de prijs die voor jou geldt. 

Hebt u het antwoord op uw vraag niet kunnen vinden? Schrijf naar de JYSK-klantenservice

Kan ik mijn leveringsdatum wijzigen?

+
PostNL Pakketpost
De leveringsdatum van leveringen via PostNL Pakketpost kunnen niet worden gewijzigd. Deze worden geleverd binnen de 3 tot 7 werkdagen na het plaatsen van een bestelling. 

PostNL Extra@Home
De leveringsdatum van leveringen via PostNL Extra@Home kan tot 24 uur voor de oorspronkelijke leveringsdatum gewijzigd worden. Voor een snelle afhandeling van deze wijziging raden wij je aan telefonisch contact met ons op te nemen via telefoonnummer 03/808.28.03. Wij zijn telefonisch bereikbaar van maandag tot en met vrijdag tussen 09.00 - 18.00 uur en zaterdag tussen 09.00 - 17.00 uur. 

Als je niet thuis bent op de gekozen leveringsdatum, ontvang je van PostNL Extra@Home een e-mail met een kalender. Daarmee kies je zelf een nieuwe leveringsdatum.

Hebt u het antwoord op uw vraag niet kunnen vinden? Schrijf naar de JYSK-klantenservice

Kan ik producten online bestellen en in een winkel afhalen?

+

Online betalen en ophalen in winkel
Je kunt online jouw bestelling plaatsen en bij de verzendopties kiezen om jouw bestelling bij een winkel te laten leveren. Het minimale bestelbedrag is hierbij € 49. Je haalt de bestelling vervolgens op zodra deze voor je klaarstaat. De winkel informeert je hierover. Je betaalt bij deze optie geen verzendkosten.

Zodra je bestelling in de winkel klaarstaat heb je 7 dagen om deze af te halen. Bij het afhalen is het tonen van een geldige legitimatie verplicht. De bestelling wordt niet vanuit de winkelvoorraad klaargezet. Deze bestelling wordt naar de winkel verstuurd vanuit ons distributiecentrum in Denemarken. De winkels ontvangen één keer per week hun vracht met de bijbehorende online bestellingen.

Click&Collect
Als een artikel bij een winkel op voorraad is, is het mogelijk online de gewenste artikelen te reserveren en deze vervolgens af te halen in een winkel. We noemen dit ‘Click & Collect’. Via de knop 'Bekijk beschikbare voorraad' kun je inzien of een artikel op voorraad is. Op onze website kies je het artikel dat je wilt reserveren. Je klikt vervolgens op ‘Klik om in de winkel op te halen’. Daarna kies je de winkel waar je het artikel wil afhalen. Het is niet mogelijk om artikelen met de status 'alleen online' in een winkel te reserveren. 

De reservering geldt vanaf het moment van het plaatsen van de reservering tot en met de volgende dag, tussen de openingstijden van de winkel. Dit betekent dat jouw bestelling opgehaald kan worden tot en met het sluiten van de winkel één dag na het plaatsen van de reservering. Wil je een artikel later ophalen? Neem dan contact op met de betreffende winkel zodat zij de reservering langer vasthouden.  

Zodra jouw bestelling klaarstaat, ontvang je hiervan een bericht via e-mail en/of sms-bericht. 

Het kan voorkomen dat artikelen alleen in onze winkels of juist alleen online te verkrijgen zijn. De beschikbaarheid van een artikel staat bij het artikel aangegeven. Artikelen met de vermelding ‘alleen online’ zijn niet verkrijgbaar via een winkel of bij een winkel te reserveren. Deze kunnen uitsluitend online besteld worden. De uitzondering hierop zijn meubels voor binnen. Deze kunnen wel via een winkel besteld worden. Een bestelling van een 'alleen online' artikel plaats je in de winkel. Bij deze bestellingen is een aanbetaling verplicht.  
Bij het plaatsen van een online bestelling kun je er voor kiezen je gehele bestelling kosteloos af te halen bij een winkel bij jou in de buurt. 

Hebt u het antwoord op uw vraag niet kunnen vinden? Schrijf naar de JYSK-klantenservice

Schade veroorzaakt door transporteur

+
Als er tijdens jouw levering schade is ontstaan aan eigen haard en huis meldt dit dan binnen 48 uur na levering bij ons of PostNL. Meldingen die na 48 uur worden gedaan, worden helaas niet in behandeling genomen. 

Je bereikt onze klantenservice via telefoonnummer 03/808.28.03 of via klantendienst@jysk.com. Wij zijn telefonisch bereikbaar van maandag tot en met vrijdag tussen 09.00 - 17.00 uur en op zaterdag tussen 09.00 - 17.00 uur. 

Hebt u het antwoord op uw vraag niet kunnen vinden? Schrijf naar de JYSK-klantenservice

Waar in België levert JYSK?

+

JYSK levert in heel België. Kijk voor meer informatie over de leveringskosten hier

JYSK België levert niet in het buitenland.

Hebt u het antwoord op uw vraag niet kunnen vinden? Schrijf naar de JYSK-klantenservice

Waar vind ik mijn track&trace-nummer (barcode)?

+
Levering via PostNL
Zodra jouw bestelling is verzonden vanuit ons distributiecentrum in Denemarken, ontvang je per e-mail een link met jouw track&trace-nummer(s). Met deze code kun je jouw bestelling volgen en raadplegen wanneer het pakket geleverd wordt.

Levering via Extra@Home
Zodra jouw bestelling is verzonden, ontvang je per e-mail een link met jouw track&trace-nummer(s). Je ontvangt in de ochtend van de dag van levering een e-mail en/of sms met daarin de tijdsindicatie van de bezorging. Deze wordt vermeld in tijdsblokken van 3 uur.

Hebt u het antwoord op uw vraag niet kunnen vinden? Schrijf naar de JYSK-klantenservice

Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?

+
Pakketpost (kleinere artikelen – bijvoorbeeld dekbedden, handdoeken en beddengoed):
•    Als jouw bestelling wordt geleverd als een kleiner pakket, dan wordt de bestelling geleverd door PostNL Pakketten. De gemiddelde levertijd is 2 tot 4 werkdagen. 

Stukgoed (grote artikelen - bijvoorbeeld  bedden en meubelen):
•    Als jouw bestelling wordt geleverd als een grote levering, dan wordt de bestelling geleverd door PostNL Extra@Home. Je kiest zelf een leveringsdatum. De eerstvolgende leveringsmogelijkheid is 5 werkdagen na aankoop. 
•    Je ontvangt in de ochtend van de dag van levering een e-mail en/of sms met daarin de tijdsindicatie van de bezorging. Deze wordt vermeld in tijdsblokken van 3 uur.

Hebt u het antwoord op uw vraag niet kunnen vinden? Schrijf naar de JYSK-klantenservice

Wat zijn de leveringskosten?

+
Bestelling via de winkel
Onze winkels maken gebruik van lokale leveranciers. Daarom kunnen de leveringskosten verschillen per winkel en gebied. Voor meer informatie hierover neem je contact op met de winkel waar je een bestelling wilt plaatsen. Je vindt onze winkels en de contactgegevens via jysk.be/nl/stores-locator.

Online bestelling
De minimumprijs voor een levering bedraagt € 3,99. Ongeacht het aantal artikelen in jouw bestelling en ongeacht de grootte en gewicht, betaal je voor een levering op een werkdag nooit meer dan € 75 aan verzendkosten voor jouw bestelling. 

PostNL Pakketpost
Kleinere pakketten, zoals bijvoorbeeld handdoeken en beddengoed, worden geleverd door PostNL Pakketten. De verzendkosten zijn afhankelijk van het gewicht van jouw bestelling en beginnen bij € 3,99.

PostNL Extra@Home
Grote artikelen zoals matrassen en bedden worden geleverd door PostNL Extra@Home. Deze levering kost tussen € 40 tot € 60 op werkdagen. Het bedrag is afhankelijk van de grootte en het gewicht van jouw bestelling. Als jouw bestelling uit een groot aantal pakketten bestaat, kan er een toeslag in rekening gebracht worden. 

Hebt u het antwoord op uw vraag niet kunnen vinden? Schrijf naar de JYSK-klantenservice

Welke leveringsmogelijkheden heb ik?

+

•    Via PostNL Pakketpost 
•    Via PostNL Extra@Home


PostNL
Kleinere artikelen worden geleverd door PostNL Pakketpost. De gemiddelde levertijd is 2 tot 4 werkdagen als een artikel op voorraad is.

Grotere artikelen worden geleverd door PostNL Extra@Home. Je kiest zelf een leveringsdatum vanaf 5 werkdagen na bestellen. Als een datum vol zit wordt automatisch de eerst mogelijke dag getoond. 

Grote artikelen worden door één of twee medewerkers tot aan de drempel geleverd. De levering vindt standaard plaats tot aan de voordeur, behalve bij etagewoningen zonder lift die hoger zijn dan 3 verdiepingen. In etagewoningen zonder lift wordt jouw bestelling tot en met de 3de verdieping naar boven gebracht. Als blijkt dat een artikel niet door het trappengat past, kan de transporteur deze niet verder leveren.

Je ontvangt in de ochtend van de dag van levering een e-mail en/of sms met daarin de tijdsindicatie van de bezorging. Deze wordt vermeld in tijdsblokken van 3 uur.

Hebt u het antwoord op uw vraag niet kunnen vinden? Schrijf naar de JYSK-klantenservice

Klantendienst

Op zaterdag 5 oktober is onze klantenservice telefonisch bereikbaar tot 12.00 uur en via onze live chat tot 13.00 uur. Onze excuses voor het ongemak.