Verkoop- en leveringsvoorwaarden
De onderstaande verkoop- en leveringsvoorwaarden gelden voor alle aankopen gedaan in een winkel van JYSK België of op JYSK.be en bij levering in heel België. Alle koopovereenkomsten in een winkel van JYSK België of gedaan op JYSK.be moeten in het Nederlands of Frans worden gemaakt.
KvK-nummer: 666889252
BTW-identificatienummer: BE0666889252
Laatste update: 2024-12-19
1. Prijzen van artikelen
De prijs van afzonderlijke artikelen staat in het productoverzicht, op de productpagina en in het winkelmandje.
- De prijs van een artikel in een fysieke winkel van JYSK België en op JYSK.be verschilt niet
- De getoonde prijs van een artikel is inclusief BTW en accijnzen
- De prijs van een artikel is exclusief leveringskosten, omdat de leveringskosten afhankelijk zijn van het type levering. Bekijk hier onze leveringsmogelijkheden
De beschikbaarheid en prijs van de producten van JYSK België zijn onder voorbehoud van uitverkochte artikelen, evenals druk- en prijsfouten. Dit geldt voor zowel gedrukte aanbiedingen (in advertenties en folders) als voor alle informatie op JYSK.be. In het geval van een prijsfout zullen we deze zo snel mogelijk corrigeren.
- Alle prijzen zijn actueel en worden regelmatig bijgewerkt.
- De prijs van het artikel op het moment van aankoop is de prijs die je ervoor betaalt.
- Prijsgarantie
Als we per ongeluk een artikel te laag hebben geprijsd, zijn we niet aansprakelijk voor het leveren van dat artikel tegen de aangegeven prijs, op voorwaarde dat we jou op de hoogte brengen voordat we het artikel naar jou verzenden. In die omstandigheden behouden wij ons het recht voor jouw bestelling te annuleren. In het geval dat we jouw bestelling annuleren, geven we jou een volledige restitutie van het betaalde bedrag inclusief leveringskosten in overeenstemming met ons retourbeleid.
Prijsgarantie
Wij vinden het belangrijk dat je je veilig voelt voor, tijdens en na jouw aankoop bij JYSK. Daarom bieden we Prijsgarantie op al onze artikelen.
Als je een artikel dat je bij JYSK hebt gekocht tegen een lagere prijs (bij JYSK of in een andere winkel) vindt binnen 30 dagen na jouw aankoop, krijg je van ons het verschil in prijs terug in de vorm van een JYSK geschenkkaart. Je kunt de geschenkkaart gebruiken in een JYSK-winkel in België of op JYSK.be. We vergelijken prijzen van alle fysieke winkels van België en alle online winkels van België.
Voorwaarden voor de Prijsgarantie:
- JYSK vergelijkt de prijzen van alle identieke artikelen. Zie ook "Uitzonderingen" hieronder
- De claim voor Prijsgarantie moet binnen 30 dagen na de datum van aankoop of levering worden ingediend
- De te vergelijken prijs moet actief zijn op het moment dat de claim voor Prijsgarantie wordt ingediend
- Je moet een aankoopbewijs van JYSK hebben.
- Je moet bewijs van de concurrent kunnen laten zien. Bijv. een folder, een link naar het aanbod of iets dergelijks
Uitzonderingen:
- Artikelen die niet identiek zijn, vallen niet onder de Prijsgarantie. Het product moet hetzelfde model zijn en dezelfde technische specificaties hebben, inclusief hetzelfde merk / fabrikant, dezelfde kleur, dezelfde afmetingen, dezelfde accessoires, dezelfde grootte, dezelfde inhoud enz. - dus een 100% identiek product.
- De Prijsgarantie geldt niet voor overgebleven producten, aanbiedingen voor een opening of heropening, showmodellen, speciale bestellingen of seizoenartikelen.
- De Prijsgarantie dekt geen diensten zoals bezorging, speciale aanbiedingen voor vracht enz.
- De Prijsgarantie is alleen van toepassing op particuliere aankopen.
Neem contact op met de klantenservice of bezoek één van onze winkels om gebruik te maken van de Prijsgarantie.
Meer informatie over het gebruik van de Prijsgarantie kan je hier vinden.
EVERYDAY LOW PRICE
We streven naar een aanbod van scherpe EVERYDAY LOW PRICES zonder afbreuk te doen aan de kwaliteit van de artikelen. Incidentele prijsaanpassingen kunnen voorkomen vanwege veranderingen in bijvoorbeeld kosten en marktomstandigheden. Wij garanderen altijd ons uiterste best te doen om de producten te verkopen voor de best mogelijke prijs.
2. Betaling
Je betaalt op JYSK.be door op 'Bestelling goedkeuren en betalen' te klikken (stap 3 in het verkoopproces). In het winkelmandje staat de totale prijs van de aankoop incl. btw en leveringskosten. Het is deze totaalprijs die je betaalt.
Creditcard
Je kunt onderstaande Belgische creditcards gebruiken. Betalen met buitenlandse betaalmiddelen is niet mogelijk. JYSK betaalt de kaartkosten.
- Visa
- Master Card
- Bancontact
Als je met creditcard betaalt, ben je zonder eigen risico verzekerd tegen misbruik. Als jouw creditcard wordt misbruikt, kan je eisen dat jouw creditcard verstrekker het bedrag naar jouw rekening terugstort.
Jouw betaling vindt plaats via een veilige, versleutelde verbinding, die ervoor zorgt dat je betalingsgegevens niet toegankelijk zijn voor onbevoegden. Jouw betaling wordt gegarandeerd via onze betaalpartner. Wij garanderen dat wij geen gevoelige gegevens opslaan op onze eigen server. JYSK kan deze gegevens op geen enkel moment inzien en wij mogen het betalingsbedrag pas van de creditcard innen op het moment dat de artikelen uit ons magazijn worden verzonden.
Er wordt om de volgende gegevens gevraagd:
- Kaartnummer (16 cijfers aan de voorkant in de kaart gestanst)
- Vervaldatum (aan de voorkant in de kaart gestanst)
- CVC-code (drie cijfers aan de achterkant van de kaart direct boven de magneetstrip helemaal rechts)
3. Bestelbevestiging
Zodra je jouw bestelling geplaatst hebt, sturen wij een bestelbevestiging naar jouw e-mailadres. Deze bestelbevestiging bevat de volgende informatie over:
- jouw bestelling
- het leveringsadres
- de betalingswijze
- de levertijd
- de prijzen
- contactinformatie voor de JYSK klantendienst
- informatie over het recht van herroepen en reclameren.
Jouw bestelling is een aanbod voor jou om van ons te kopen. Let er op dat de bestelbevestiging niet geldt als acceptatie van de betaling van jouw bestelling bij JYSK België.
Niets wat we doen of zeggen leidt tot acceptatie van jouw bestelling tot het moment dat je een e-mailbericht ontvangt dat aangeeft dat jouw bestelling is verzonden. Op dat moment wordt er een contract opgesteld tussen ons en jou voor de aankoop en verkoop van het door jou bestelde artikel.
Zodra het contract is gemaakt kan je jouw bestelling niet meer wijzigen (het is wel mogelijk jouw bestelling te annuleren zoals aangegeven in ons retourbeleid).
Tot elk moment voordat het contract is gemaakt, kunnen wij een artikel afwijzen voor levering. Als een artikel niet geleverd kan worden en de betaling is al uitgevoerd, ontvang je een volledige terugbetaling van elk bedrag dat al is betaald voor het artikel in overeenstemming met ons retourbeleid.
We doen ons best om ervoor te zorgen dat we altijd alle artikelen op voorraad hebben en we informeren jou wanneer een artikel niet op voorraad is. Als om wat voor een reden buiten onze controle het niet mogelijk is een artikel te leveren, hebben wij geen aansprakelijkheid richting jou behalve ervoor te zorgen dat je voor dat artikel niet betaalt of het aankoopbedrag ervan terug ontvangt.
In het belang van onze klanten kunnen wij beperkingen geven op het groot inkopen van bepaalde artikelen. Als je probeert grote aantallen te kopen kan je een bericht krijgen dat aangeeft dat je het aantal artikelen in jouw bestelling moet verlagen.
Als je jouw bestelbevestiging nogmaals wilt ontvangen, neem dan contact op met onze klantendienst.
4. Factuur
Vanaf het moment dat JYSK jouw artikelen verstuurt, ontvang je een e-mail met daarbij een factuur in de bijlage. De e-mailfactuur bevat informatie over:
- jouw bestelling
- het leveringsadres
- de betalingswijze
- de levertijd
- de prijzen
- contactinformatie voor de JYSK klantendienst
- informatie over het recht van herroepen en reclameren.
Eventuele onderhoudsinstructies worden bij de e-mailfactuur toegevoegd. Wanneer jouw artikel onder de garantievoorwaarden valt, staat dit op de factuur, die ook geldt als jouw garantiebewijs.
Als je een GSM-nummer hebt ingevuld tijdens het bestelproces, ontvang je een sms-bericht wanneer jouw bestelling onderweg is.
5. Levering
1. Levering in een belgische JYSK winkel – geen leveringskosten
Je hebt twee mogelijkheden voor het ophalen van jouw bestelling in een JYSK winkel, waarbij je geen leveringskosten betaalt.
Als je kiest voor Click & Collect ontvang je binnen 30 minuten een bericht van de winkel om te bevestigen dat jouw reservering klaarstaat. Vanaf dat moment kan je jouw reservering binnen de openingsuren van de winkel afhalen. Dit kan tot en met 2 dagen nadat je de bevestiging hebt ontvangen. Je betaalt deze reservering in de winkel wanneer je deze afhaalt.
Ophalen in de winkel lijkt op Click & Collect maar geeft je de mogelijkheid om uit een groter aanbod aan artikelen te kiezen. Deze artikelen worden verpakt in ons centrale distributiecentrum in Denemarken en naar de gekozen winkel verzonden. Houd hierom rekening met een levertijd van 4 tot 8 werkdagen voordat je de bestelling kunt afhalen. Je kunt uitsluitend kiezen voor het online bestellen en ophalen in de winkel bij een minimale bestelwaarde van € 49. De betaling wordt online uitgevoerd door middel van een Belgische creditcard.
2. Thuislevering op eigen gekozen adres – wel leveringskosten
JYSK levert in heel België. Wanneer je bij JYSK een bestelling plaatst, proberen wij zo snel mogelijk de bestelling bij je thuis te leveren of bij de gekozen winkel. De gemiddelde levertijd is 2 tot 7 werkdagen.
We maken onderscheid tussen:
- Pakketpost voor kleinere artikelen – zoals dekbedden, handdoeken en bedlinnen
- Vrachtpost voor grote artikelen – zoals matrassen, bedden en meubelen
JYSK België bepaalt het type levering op basis van het gewicht en de grootte van de bestelde artikelen.
In het geval dat een bestelling gesplitst moet worden in twee of meerdere leveringen veroorzaakt door voorraadproblemen, is JYSK België verantwoordelijk voor mogelijke extra kosten.
We raden aan om een GSM-nummer in te voeren bij het plaatsen van jouw bestelling zodat wij of onze transporteur via sms contact met jou op kan nemen over de levering.
Zorg ervoor dat de naam, het adres en de overeenkomen leveringsdatum op de factuur juist zijn.
Vertraging in levering kan voorkomen tijdens piekmomenten en in de winter vanwege weersomstandigheden.
Je bent verantwoordelijk voor het weggooien van verpakkingsmateriaal.
Pakketpost
Pakketpost wordt als een standaardlevering geleverd door PostNL. De levering vindt plaats tot aan jouw eigen voordeur binnen 2 tot 4 werkdagen na bestellen.
Leveringsinformatie
Vanaf het moment van bestellen tot aan de levering van jouw bestelling kan je de volgende berichtgeving verwachten:
- Zodra jouw bestelling is geplaatst, ontvang je een e-mail ter bevestiging.
- Wanneer jouw bestelling ons distributiecentrum in Denemarken verlaat, ontvang je een sms-bericht en e-mail met de bevestiging van verzending en de bijbehorende track&trace-code(s) en jouw factuur.
- We houden jou op de hoogte wanneer er wijzigingen zijn in de levering.
Vrachtpost
Onze transporteur PostNL Extra@Home levert jouw bestelling op de afgesproken leveringsdag.
Standaard wordt jouw bestelling tot aan de voordeur geleverd. Bij etagewoningen zonder lift wordt er maximaal tot en met de 3de verdieping geleverd. Er wordt geleverd van maandag tot en met zaterdag tussen 8.00-20.00 uur.
De leveringsdatum kan je tot een dag voor de oorspronkelijke leveringsdatum aanpassen naar een andere toekomstige datum. Dit kan tot maximaal 7 dagen in de toekomst uitgesteld worden.
Als er niemand aanwezig is bij het adres wanneer onze transporteur de bestelling aanbiedt, ontvang je een leveringskalender om een nieuwe datum te kiezen. Na twee leveringspogingen gaat een bestelling retour.
Als je kiest voor het leveren op een gewenste locatie in huis, zorg er dan voor dat de bestelling door deuren, trappen etc. past. Om veiligheidsredenen mogen transporteurs hun schoenen niet uitdoen. Je bent zelf verantwoordelijk voor het beschermen van de vloer.
Als je jouw bestelling wilt retourneren, moet deze verpakt klaarstaan wanneer deze wordt opgehaald. We verwijzen je graag naar ons retourbeleid of neem contact op met de klantendienst voor meer informatie.
Leveringsinformatie
Vanaf het moment van bestellen tot aan de levering van jouw bestelling kan je de volgende berichtgeving verwachten:
- Zodra jouw bestelling is geplaatst, ontvang je een e-mail ter bevestiging.
- Wanneer jouw bestelling ons distributiecentrum in Denemarken verlaat, ontvang je een sms-bericht en e-mail met de bevestiging van verzending en de bijbehorende track&trace-codes(s) en jouw factuur.
- Bij een levering via de vrachtpost ontvang je in de ochtend van de dag van levering van PostNL Extra@Home een e-mail/en of sms met een tijdsindicatie van de levering in een tijdvak van 3 uur.
Onvangst van jouw bestelling
Wanneer je jouw bestelling ontvangt:
- let er op dat het aantal pakketten overeenkomt met het aantal dat vermeld staat op het leveringsbewijs
- kijk alle pakketten na op zichtbare schade
Als het aantal geleverde pakketten minder is dan verwacht, geef dit door aan de transporteur. Iedere tegenstrijdigheid, hoe minimaal ook, dient te worden aangegeven bij de JYSK klantendienst.
Wees je ervan bewust dat je als klant tot twee maanden de tijd hebt om een claim in te dienen betreffende missende onderdelen of dozen. We raden aan om direct na ontvangst je gehele bestelling te controleren.
Beschadigde artikelen
Als er pakketten zichtbaar en ernstig beschadigd zijn, raden we aan dat je
- of de bestelling weigert en op het afleverwijs tekent met ´Geweigerd vanwege schade´
- of accepteer de bestelling en zorg ervoor dat de transporteur aangeeft op het afleverbewijs dat er schade is aan de bestelling
- altijd foto's van de beschadigde pakketten maakt voordat je het artikel uitpakt
Hiermee kunnen we de oorzaak van de schade bepalen en dit soort incidenten in de toekomst voorkomen.
Voor alle gevallen geldt dat je direct contact met onze JYSK klantendienst opneemt om het probleem te melden.
6. Retour- en ruilbeleid
Bij JYSK kun je een product gemakkelijk retourneren of ruilen als je van gedachten verandert.
Wij bieden een volledige terugbetaling zonder tijdslimiet voor ongebruikte producten die worden geretourneerd met aankoopbewijs. Dit geldt voor alle producten, ongeacht of ze in een winkel of online zijn gekocht.
Let op:
- Als je geen aankoopbewijs hebt kun je het product ruilen voor een nieuw product of je ontvangt het bedrag op een tegoedkaart.
- We bieden een verminderde retourwaarde wanneer het product niet in de originele staat wordt geretourneerd.
- Op maat gemaakte artikelen speciaal naar jouw wensen geproduceerd hebben een verminderde waarde wanneer je deze retourneert.
- Aanvullende diensten, zoals bezorging op de gewenste locatie in huis, worden niet terugbetaald wanneer de dienst is uitgevoerd.
De staat van geretourneerde artikelen
- Als je een product retourneert dat beschadigd is of gebruikt is op een manier die de waarde ervan aanzienlijk vermindert, behouden we ons het recht voor om een lager bedrag te vergoeden of de terugbetaling te weigeren.
- Zorg ervoor dat jouw product zorgvuldig verpakt is, bij voorkeur in de originele verpakking. In dat geval kunnen wij het product opnieuw verkopen en een andere klant blij maken. Als je jouw product retour stuurt, raden we je aan het retourbewijs te bewaren totdat je retourzending is verwerkt. Het ontbreken van de originele verpakking kan ertoe leiden dat JYSK het bedrag van de terugbetaling vermindert.
- We bieden 100 dagen slaapgarantie op onze GOLD-matrassen. De 100 dagen slaapgarantie geldt niet voor GOLD-topmatrassen. Lees meer over onze GOLD-matrassen.
Bezorgkosten
- Als je het product retourneert in een JYSK-winkel of op een andere manier zelf je retourzending regelt, ontvang je de eerder betaalde leveringskosten van je online bestelling terug.
- Als je een bestelling retourneert in de winkel die thuis is geleverd via de lokale bezorgdienst van de winkel, ontvang je de betaalde leveringskosten niet terug.
- Als je niet de gehele online bestelling, maar een gedeelte ervan, retourneert in de winkel ontvang je de eerder betaalde leveringskosten niet terug.
Terugbetaling
De terugbetaling wordt zo snel mogelijk in orde gemaakt en niet later dan 14 dagen nadat wij het retourverzoek hebben ontvangen. JYSK kan de terugbetaling vasthouden totdat we het geretourneerde product hebben ontvangen, of totdat je documentatie hebt ingediend waaruit blijkt dat je het product hebt geretourneerd. Als je geen aankoopbewijs hebt, is de retourwaarde gelijk aan de laagste verkoopprijs van het product in de afgelopen 60 dagen. Je ontvangt het bedrag in dat geval op een tegoedkaart.
Bestelling annuleren voor ontvangst
Als je jouw bestelling via JYSK.be voor ontvangst wilt annuleren, neem je contact op met JYSK Klantendienst. Als je jouw bestelling niet hebt aangenomen, worden er geen extra retourkosten in rekening gebracht.
Hoe je een product retourneert
Ons retourbeleid geldt voor zowel producten die zijn gekocht in onze winkel als die online gekocht zijn.
De snelste en meest gemakkelijke manier om je product te retourneren is in één van onze winkels. Als je jouw product retourneert in een winkel krijg je direct je aankoopbedrag terug, inclusief eventueel betaalde leveringskosten van een online bestelling. Op deze manier zijn de producten in een betere staat zodat we ze opnieuw kunnen verkopen en een andere klant blij kunnen maken.
Tegen betaling van transportkosten is het mogelijk om een online besteld product bij je op te halen, mocht dit nodig zijn. Lees meer hierover bij onze Veelgestelde Vragen over het retourneren van een product. Het is ook mogelijk ons herroepingsformulier in te vullen. Als alternatief kan je het annuleringsformulier downloaden en afdrukken, invullen en naar een JYSK winkel brengen of een andere ondubbelzinnige verklaring afgeven.
7. Claims
We geven op alle artikelen twee jaar wettelijke garantie, gerekend vanaf het moment van ontvangst.
- Heeft het product een kwaliteitsprobleem?
- Ontbreken er onderdelen van jouw bestelling?
- Is er sprake geweest van transportschade aan je bestelling?
- Heb je andere claimgerelateerde problemen?
Wij raden jou aan een aankoopbewijs mee te nemen en langs te gaan in één van onze JYSK winkels. Je kan ook contact opnemen met onze klantendienst. Stuur een e-mail en voeg een afbeelding van het defect / probleem in kwestie toe. Voeg jouw bestelnummer toe om de verwerkingstijd te minimaliseren.
De klacht moet binnen 2 maanden na constatering worden gemeld.
Als JYSK België de klacht goedkeurt, zijn wij verantwoordelijk voor alle kosten met betrekking tot het verstrekken van een vervangend artikel
Je kan ook gebruik maken van het Online Despute Resolution (ODR) platform van de Europese Unie voor het indienen van een klacht. Dit is vooral relevant wanneer je een klant bent die niet in België woont, maar in een andere EU lidstaat. Je kan jouw klacht dan hier plaatsen. Je kan hierbij ons e-mailadres klantendienst@jysk.com invullen.
8. Beleid persoonsgegevens
Het doel van dit Privacybeleid is je te informeren over hoe JYSK ('JYSK', 'wij', 'ons/onze') jouw persoonsgegevens verwerkt en wat jouw rechten in dit verband zijn.
De volgende JYSK-entiteiten zijn verantwoordelijk voor de hieronder beschreven doeleinden en de naleving van de lokale wetgeving inzake gegevensbescherming:
- JYSK A/S, Soedalsparken 18, 8220 Brabrand, DENEMARKEN ('JYSK HQ')
- JYSK 1021, Bredabaan 1263, 2900 Schoten ('JYSK [1021]')
Als je vragen hebt over het Privacybeleid, neem dan contact op met de klantenservice.
1. Doel, soorten persoonsgegevens en rechtsgrondslag voor de verwerking
Wij verwerken de volgende persoonsgegevens:
Doel | Soorten persoonsgegevens | Rechtsgrondslag |
---|---|---|
Online aankoop (incl. Click & Collect en leveringen) |
| De verwerking is noodzakelijk voor de uitvoering van onze overeenkomst met jou inzake winkelen bij JYSK (AVG, artikel 6, lid 1, onder b)). Ons gerechtvaardigde belang om de aankoop af te handelen (AVG, artikel 6, lid 1, onder f)). Als we in verband met veiligheidskwesties contact met je moeten opnemen, gebruiken we de verstrekte contactgegevens op grond van onze wettelijke verplichting (GDPR, artikel 6, lid 1, onder c)) krachtens de Productveiligheidsverordening (VERORDENING (EU) 2023/988, artikel 35, lid 2). |
Verbeterde conversie en geavanceerde koppeling In het geval van een aankoop maken we gebruik van verbeterde conversie en geavanceerde matching, waarbij we je e-mailadres en/of andere soorten gegevens in een versleuteld formaat delen met Google en Meta. U kunt hier meer lezen: |
| Jouw toestemming (GDPR, Artikel 6 (1)(a)). |
Aanmaak en beheer van een JYSK-gebruikersaccount op de website |
| De verwerking is noodzakelijk voor de uitvoering van onze overeenkomst met jou inzake toegang tot en gebruik van de gebruikersaccount (AVG, artikel 6, lid 1, onder b)). Ons gerechtvaardigde belang om de registratie en het beheer van een gebruikersaccount te verzekeren (AVG, artikel 6, lid 1, onder f)). |
Analyse van de gebruikersactiviteit op de website (cookies) |
| Als je akkoord gaat met het gebruik van cookies, verwerken wij persoonsgegevens op basis van ons gerechtvaardigde belang om onze producten en diensten te verbeteren (AVG, artikel 6, lid 1, onder f)). Raadpleeg ons cookiebeleid voor meer informatie. |
Nieuwsbrief |
| Jouw toestemming (AVG, artikel 6, lid 1, onder a)). Ons gerechtvaardigde belang om adequate, relevante en inzichtelijke gepersonaliseerde nieuwsbrieven te verstrekken en ze te beheren (AVG, artikel 6, lid 1, onder f)). |
Terug-op-voorraadherinnering |
| Jouw toestemming (AVG, artikel 6, lid 1, onder a)). |
Winkelzoeker |
| Jouw toestemming (AVG, artikel 6, lid 1, onder a)). |
Productbeoordelingen op de website |
| Jouw toestemming (AVG, artikel 6, lid 1, onder a)). |
Klantenenquête |
| Ons gerechtvaardigde belang om de kwaliteit van de dienstverlening te verbeteren (AVG, artikel 6, lid 1, onder f)). |
Klantenservice en -bijstand |
| Ons gerechtvaardigde belang om een adequate klantenservice en -bijstand te garanderen (AVG, artikel 6, lid 1, onder f)). Jouw toestemming voor telefoonopnames (AVG, artikel 6, lid 1, onder a)). |
Sociale media |
| Ons gerechtvaardigde belang om onze accounts op sociale media te beheren en om een adequate klantenservice en -bijstand te verlenen (AVG, artikel 6, lid 1, onder f)). |
CCTV |
| Ons gerechtvaardigde belang om onze gebouwen, werknemers en klanten veilig te houden (AVG, artikel 6, lid 1, onder f)). |
B2B account |
| De verwerking is noodzakelijk voor ons om de overeenkomst met u na te komen met betrekking tot toegang tot en gebruik van de gebruikersaccount (GDPR, Artikel 6, paragraaf 1, letter b). Ons legitieme belang om te zorgen voor adequate registratie en administratie van de gebruikersaccount (GDPR, Artikel 6(1)(f)). |
B2B nieuwsbrief |
| Uw goedkeuring (GDPR, Artikel 6(1)(a)). Ons legitieme belang om te zorgen voor voldoende, relevante en inzichtelijke persoonlijke nieuwsbrieven en hun administratie (GDPR, Artikel 6(1)(f)). |
2. Aan wie geven wij persoonsgegevens door?
Wij kunnen jouw persoonsgegevens delen met personen, zakenpartners van JYSK en autoriteiten die de persoonsgegevens nodig hebben om de hierboven vermelde verwerkingsdoeleinden te verwezenlijken, of aan wie wij volgens de toepasselijke wetgeving jouw gegevens moeten bekendmaken.
In sommige gevallen gebruiken wij externe verwerkers om jouw persoonsgegevens namens ons te verwerken, bijvoorbeeld leveranciers van back-up- of cloudoplossingen, of van andere IT-systemen die door JYSK worden gebruikt.
Als persoonsgegevens worden doorgegeven aan landen buiten de EU/EER, zorgt JYSK voor een adequaat beschermingsniveau door gebruik te maken van EU-standaardcontractbepalingen in de overeenkomsten met de gegevensontvangers, of door ervoor te zorgen dat de ontvangers minstens onderworpen zijn aan speciale certificeringsmechanismen of dat ze 'veilige' derde landen zijn die door de Europese Commissie zijn goedgekeurd.
Je kunt een kopie van de rechtsgrondslag voor de doorgifte aanvragen door via de bovenstaande contactgegevens contact op te nemen met JYSK.
3. Bewaringstermijn
Wij bewaren persoonsgegevens zo lang als nodig is om de hierboven beschreven doeleinden te verwezenlijken.
Back-upkopieën die persoonsgegevens over jou bevatten, worden routinematig verwijderd doordat ze geleidelijk aan worden overschreven en zijn niet op de gebruikelijke manier toegankelijk.
4. Rechten
Je kunt te allen tijde verzoeken om toegang tot, rectificatie en verwijdering van jouw persoonsgegevens. Daarnaast kun je de verwerking van jouw persoonsgegevens beperken, bezwaar maken tegen de verwerking ervan en jouw persoonsgegevens aan een andere verwerkingsverantwoordelijke laten bekendmaken en overdragen (recht op gegevensoverdraagbaarheid).
Als je toestemming hebt gegeven voor de verwerking van jouw persoonsgegevens, kun je deze toestemming te allen tijde intrekken door contact met ons op te nemen. Een dergelijke intrekking heeft echter geen invloed op de verwerking van persoonsgegevens die vóór de intrekking heeft plaatsgevonden.
5. Klachten
Je kunt te allen tijde een klacht indienen bij de Gegevensbeschermingsautoriteit over onze verwerking van jouw persoonsgegevens.
6. Wijzigingen van het privacybeleid
Dit Privacybeleid kan worden bijgewerkt en gewijzigd, bijvoorbeeld als gevolg van wijzigingen in de wetgeving en praktijken op het gebied van gegevensbescherming. Wij raden je aan om op de hoogte te blijven van eventuele wijzigingen in het Privacybeleid. Sommige wijzigingen worden jou rechtstreeks per e-mail meegedeeld en in bepaalde situaties kan je worden gevraagd om belangrijke wijzigingen te aanvaarden.
Datum van de laatste wijziging van het Privacybeleid: 19/12/2024
9. Als je je aanmeldt voor onze nieuwsbrief
Ten doeleinde om onze nieuwsbrief te verspreiden, verzamelt en verwerkt JYSK A/S, VAT 13590400, de volgende persoonlijke gegevens van jou:
- E-mailadres
- Naam
- Adres (optioneel)
- Geboortedatum (optioneel)
- Geslacht (optioneel)
We bewaren jouw informatie in een database op een beschermde server. Alleen de webmaster van JYSK België heeft in samenwerking met een externe partner toegang tot jouw gegevens. We garanderen je dat we jouw e-mailadres niet openbaren of verkopen aan andere bedrijven.
We versturen alleen nieuwsbrieven aan ontvangers die ervoor hebben gekozen zich aan te melden en we gebruiken de zogenaamde ‘double opt-in’ zodat anderen jouw e-mailadres niet kunnen invoeren. Als je een nieuwsbrief ontvangt zonder dat je ons toestemming hebt gegeven, kan het zijn dat iemand die je kent de nieuwsbrief naar je heeft doorgestuurd.
Wanneer je jezelf aanmeldt voor de nieuwsbrief kun je 1 tot 4 wekelijkse nieuwsbrieven per e-mail verwachten.
De nieuwsbrieven bevatten de laatste aanbiedingen, nieuws, folders en catalogi en informatie over lopende acties binnen het complete assortiment van JYSK België. Daarnaast geef je toestemming dat je serviceberichten wilt ontvangen, inclusief herinneringen van een openstaande winkelmand op JYSK.be, follow-up e-mails na een aankoop van een product op JYSK.be en e-mails met items van JYSK waarin je interesse hebt getoond.
Je kunt je ieder moment afmelden via de link onderaan in al onze nieuwsbrieven of door contact op te nemen met onze klantendienst. Als je gedurende tenminste 3 maanden geen interesse in onze nieuwsbrieven hebt getoond, behouden wij ons het recht voor om te stoppen met het verzenden van onze nieuwsbrief als gevolg van jouw inactiviteit. Je kunt je natuurlijk altijd opnieuw aanmelden.
JYSK A/S slaat jouw persoonlijke data op tot het moment dat je jouw toestemming intrekt.
De wettelijke basis voor verwerken van jouw persoonlijke data, is dat jij hiervoor toestemming hebt gegeven aan ons.
10. Geschenkkaarten
Je kan bij JYSK België geschenkkaarten kopen via JYSK.be
Door een geschenkkaart van JYSK België te kopen, accepteer je de voorwaarden voor geschenkkaarten.
Je kan de geschenkkaart gebruiken als een betaalmethode in het land waar de geschenkkaart is uitgegeven. Je kan de geschenkkaart gebruiken bij een aankoop in een winkel van JYSK België of via JYSK.be. De geschenkkaart kan je niet gebruiken om meer geschenkkaarten mee te kopen. Als de waarde van de geschenkkaart de waarde van jouw aankoop niet dekt, betaal je het resterende bedrag bij via één van de geaccepteerde betaalmethodes.
Op JYSK.be kunnen geschenkkaarten alleen ingewisseld worden vóór de afronding van jouw bestelling. De waarde van geschenkkaarten kan ook worden gebruikt in één van onze winkels. Er zitten geen belangen op de geschenkkaart.
Als je een bestelling via JYSK.be betaalt met een geschenkkaart, geven we een nieuwe geschenkkaart uit wanneer de bestelling wordt geannuleerd. Als je gedeeltelijk met een geschenkkaart hebt betaald en het restbedrag via creditcard, betalen we de corresponderende bedragen terug op de wijze waarop ook is betaald.
Als je een bestelling hebt geplaatst in één van onze winkels en heeft betaald met een geschenkkaart, en de bestelling is geannuleerd, geven we een nieuwe geschenkkaart terug.
De geschenkkaart kan gebruikt worden tijdens betaling zonder identificatie. De geschenkkaart kan geblokkeerd worden, bijvoorbeeld bij verlies of diefstal. JYSK vervangt geen verloren/gestolen geschenkkaarten.
Je kan JYSK geschenkkaarten aanschaffen tot maximaal € 750.
Geschenkkaarten zijn tot 5 jaar na aankoop te gebruiken.
11. Sollicitanten
Zodra je een sollicitatie indient bij JYSK is JYSK verantwoordelijk voor de verdere verwerking van de persoonsgegevens die je op deze website invoert en voor de verdere afhandeling van jouw sollicitatie.
JYSK maakt gebruik van onderstaande privacy verklaring teneinde de privacy van zowel interne als externe sollicitanten via startyourcareer.jysk.be te waarborgen.
JYSK volgt bij het verzamelen en verwerken van persoonsgegevens van sollicitanten de relevante richtlijnen en voorschriften. Deze privacy verklaring is bedoeld om sollicitanten te informeren over de wijze waarop JYSK de gegevens van de sollicitanten verzamelt en verwerkt en is van toepassing op alle werving- en selectie procedures bij JYSK.
Deze privacy verklaring zal telkens worden aangepast aan de meest recente regelgeving. Kijk dus regelmatig op deze website om op de hoogte te blijven van eventuele aanpassingen. Deze versie is gepubliceerd op 1-5-2018.
1.1 Het doel van het verzamelen en verwerken
De gegevens die door de sollicitant op het (digitale)sollicitatieformulier en de website worden ingevuld, worden door JYSK uitsluitend verwerkt om te bepalen of de sollicitant in aanmerking komt voor een positie binnen JYSK. De gegevens zullen niet op een andere manier worden gebruikt en/of worden opgeslagen voor andere doeleinden. Teneinde een goede selectie te maken van sollicitanten op de juiste vacatures, bestaat het werving- en selectieproces bij JYSK onder andere uit het vergelijken van de gegevens van de sollicitant met de vacature(s) en de daarbij behorende kwalificaties, het contact opnemen met sollicitanten voor een nadere kennismaking en/of het plannen van een sollicitatiegesprek, eventueel en indien relevant het contact opnemen met opgegeven referenten en/of opleidingsinstituten en het doorgeven van informatie aan sollicitanten over andere vacatures waarvoor de sollicitant in aanmerking zou kunnen komen. Daarnaast kunnen gegevens ook gebruikt worden om testen aan te vragen voor de sollicitant om te bepalen over de geschiktheid voor de functie.
Met "verwerken" van persoonsgegevens wordt bedoeld het verzamelen, vastleggen, ordenen, bewaren, bijwerken, wijzigen, opvragen, raadplegen, gebruiken, verstrekken door middel van doorzending, verspreiding of enige andere vorm van terbeschikkingstelling, samenbrengen, met elkaar in verband brengen, alsmede het afschermen, uitwissen of vernietigen van gegevens in het kader van de werving- en selectieprocedure.
De persoonsgegevens van de sollicitant worden in eerste instantie verzameld door het invullen van het digitale sollicitatieformulier door de sollicitant. Daarna kunnen er eveneens persoonsgegevens worden verzameld door persoonlijk en/of telefonisch contact met de sollicitant, referenten en/of opleidingsinstituten, dan wel nadere schriftelijke informatieverschaffing.
1.2 Welke gegevens worden verzameld?
JYSK verzamelt enkel gegevens die relevant zijn voor de werving- en selectieprocedure. Deze gegevens zijn in ieder geval de naam, voornamen, titulatuur, adres, postcode, woonplaats, contactgegevens (telefoonnummer en e-mail), het geslacht en de geboortedatum van de sollicitant danwel van de ouders, voogden of verzorgers van minderjarige sollicitanten. Verder kunnen relevant zijn de opleiding, gevolgde cursussen, stages en de arbeidsgeschiedenis van de sollicitant. Indien u een CV of motivatiebrief indient, verwerken we alle overige informatie die daarin is opgenomen. Voor bepaalde functies kan een verklaring van goed gedrag worden gevraagd.
Indien dit voor de functie noodzakelijk is, kunnen sollicitanten worden onderworpen aan een medische of psychologische keuring, danwel aan een assessment. In dat geval worden aan de keurende arts, de psycholoog of degene die is belast met het assessment slechts die persoonsgegevens verstrekt die noodzakelijk zijn met het oog op de keuring of het assessment.
JYSK verzamelt en verwerkt geen gevoelige informatie over sollicitanten, bijvoorbeeld gegevens die zien op de godsdienst of levensovertuiging, ras, politieke gezindheid, seksuele leven danwel lidmaatschap van een vakvereniging. Indien wegens bepaalde omstandigheden gevoelige informatie over een sollicitant worden verzameld, bijvoorbeeld in het kader van een voorkeursbeleid, vraagt JYSK hiervoor vooraf schriftelijke toestemming van de sollicitant.
1.3 Met wie worden gegevens gedeeld?
De persoonsgegevens worden slechts verstrekt aan degenen, waaronder begrepen derden, die belast zijn met of leiding geven aan de werving- en selectie activiteiten binnen JYSK of die daarbij noodzakelijkerwijs zijn betrokken. De persoonsgegevens komen binnen op het hoofdkantoor van JYSK. Vanuit de Human Resource afdeling worden deze sollicitaties vervolgens verstuurd naar de desbetreffende vestigingen. JYSK zal geen gegevens verstrekken van sollicitanten aan derde partijen, tenzij zij daartoe wettelijk is verplicht.
1.4 Het bewaren van gegevens
JYSK bewaart de gegevens van sollicitanten tijdens de werving- en selectieprocedure. Na afloop van de procedure, zal JYSK de gegevens bewaren gedurende de tijd waarvoor de sollicitant toestemming heeft gegeven. Tijdens de online werving- en selectieprocedure dient de sollicitant op het sollicitatieformulier aan te geven of JYSK de sollicitant mag benaderen voor toekomstige vacatures. Indien de sollicitant hiervoor toestemming geeft worden de gegevens van de betreffende sollicitant gedurende 6 maanden bewaard. Indien de sollicitant hiervoor geen toestemming geeft, zullen – in het geval een sollicitant wordt afgewezen - de gegevens van de sollicitant vier weken na het afronden van de sollicitatieprocedure worden verwijderd. In het geval een sollicitant wordt aangenomen, dan worden de gegevens bewaard tot het moment dat de sollicitant is ingevoerd in het HR-systeem.
1.5 Beveiliging
Alle gegevens die naar de website startyourcareer.jysk.be worden verstuurd maken gebruik van encryptie en communicatie met de server via https.
1.6 De rechten van de sollicitant
De sollicitant heeft recht op toegang tot zijn of haar persoonsgegevens die door JYSK wordt bewaard. JYSK maakt de toegang tot gegevens van sollicitanten mogelijk d.m.v. een schriftelijk verzoek daartoe aan het betreffende JYSK waaraan de sollicitatie is gericht. De sollicitant heeft eveneens het recht om JYSK te verzoeken zijn of haar gegevens te beperken, corrigeren, aan te vullen of te verwijden. Onder omstandigheden heeft u ook het recht op gegevensoverdraagbaarheid (“data portability”). Dat wil zeggen dat u in bepaalde gevallen JYSK mag vragen om uw gegevens beschikbaar te stellen in een gestructureerde, gangbare en machineleesbare vorm. JYSK zal op dit verzoek van de sollicitant ingaan, mits dit relevant is voor de sollicitatieprocedure.
De sollicitant heeft bovendien het recht om een klacht in te dienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens. Dit is de toezichthouder die verantwoordelijk is voor het toezicht op de naleving van de regels die gaan over de bescherming van persoonsgegevens.
1.7 Wettelijke grondslag
Deze verwerking is noodzakelijk voor de behartiging van het gerechtvaardigde belang van JYSK. Dat belang bestaat er in dit geval uit om geschikt nieuw personeel te werven voor haar vestigingen.
1.8 Contact en vragen
Stuur al jouw vragen en opmerkingen over deze privacy verklaring naar hrbe@jysk.com. Voor alle andere vragen over het werving- en selectieproces, verwijzen wij jou naar de website van werkenbij.jysk.be en de daarop aangegeven contactgegevens.
12. BUSINESS-TO-BUSINESS algemene voorwaarden
Dit gedeelte omvat de algemene voorwaarden voor klanten die onze producten voor professionele doeleinden kopen.
Garantie
Merk op dat niet al onze producten geschikt zijn voor professionele doeleinden, waarbij op sommige producten meer slijtage kan worden verwacht dan bij privégebruik. Als de producten voor professionele doeleinden worden gebruikt, valt deze aankoop derhalve niet onder de garantie. Als je meer specifieke instructies nodig hebt over de producten die wij aanbevelen voor professioneel gebruik, kan je contact opnemen met de klantendienst van JYSK.
Recht van retour
Merk op dat het recht op retour nietig is voor professionele doeleinden. Het is daarom niet mogelijk om een aankoop die in een professionele context is gekocht, in te trekken. Dit is van toepassing zodra je als bedrijf of namens een bedrijf hebt gehandeld.
Aansprakelijkheid
In geen geval is JYSK aansprakelijk voor winstderving, bedrijfsverlies of andere indirecte schade.
Business to Business-nieuwsbrief
Wij slaan jouw gegevens op in een database op een beveiligde server. Alleen de webmaster van JYSK, in samenwerking met een externe zakenpartner, heeft toegang tot jouw gegevens. Wij garanderen dat wij jouw e-mailadres niet bekend zullen maken of verkopen aan andere bedrijven.
Wij sturen alleen nieuwsbrieven naar ontvangers die er zelf voor hebben gekozen zich aan te melden voor de nieuwsbrief, en wij maken gebruik van zogenaamde "double opt-in" zodat anderen jouw e-mailadres niet kunnen gebruiken. Als jij onze nieuwsbrief hebt ontvangen zonder ons toestemming te hebben geven, kan dat zijn omdat iemand die jij kent hem naar jou heeft doorgestuurd.
Het doel is om jou de JYSK nieuwsbrief te sturen. Je kunt 1-4 maandelijkse e-mail nieuwsbrieven van JYSK BUSINESS TO BUSINESS verwachten. De nieuwsbrief bevat Business to Business klantvoordelen, inspiratie, campagnes en nieuws binnen het totale assortiment van JYSK.
Bij registratie ga je verder akkoord met het ontvangen van serviceberichten, follow-up e-mails na aankopen op JYSK.be/nl en e-mails met producten waarin jij interesse hebt getoond.
Je kunt je afmelden via de link onderaan op al onze Business to Business nieuwsbrieven. Als je problemen ondervindt, kun je ook een e-mail sturen naar klantenservice@jysk.com. Indien je gedurende minimaal 6 maanden geen interesse hebt getoond in onze nieuwsbrieven, behouden wij ons het recht om geen nieuwsbrief meer te sturen. Je kunt je uiteraard ten alle tijde weer aanmelden.
JYSK A/S bewaart jouw persoonlijke gegevens totdat je de toestemming intrekt.
De rechtsgrondslag voor de verwerking van persoonsgegevens is de door jou verstrekte toestemming.