Winkelmand

Uw winkelmand is leeg

Winkelmand

Uw winkelmand is leeg

Retourneren en claimen

Als u vragen heeft over het retourneren van artikelen of onze claimvoorwaarden, dan helpen wij u graag. Mocht u het antwoord op uw vraag hieronder niet vinden, kunt u contact opnemen met onze klantenservice.

Retour- en omruilvoorwaarden

Antwoord

Als u van gedachten verandert en u wilt uw aankoop terugbrengen, dan kan u bij ons uw artikel(en) gemakkelijk retourneren. Wij bieden een volledige terugbetaling zonder tijdslimiet voor producten die worden geretourneerd met aankoopbewijs. Dat geldt voor alle producten, ongeacht of ze in de winkel of online zijn gekocht. 

Let op:
- Als u geen aankoopbewijs heeft, kan u het product ruilen voor een ander product of een tegoedbon.
- Als u een product retourneert dat beschadigd of gebruikt is op een manier die de waarde ervan aanzienlijk vermindert, behouden we ons het recht voor om een lager bedrag te vergoeden. 
- Voor op maat gemaakte producten zoals stoffen, matrassen of garderobekasten wordt doorgaans een lager bedrag terugbetaald. 
- We vergoeden de oorspronkelijke verzendkosten. De verzendkosten voor de retourzending betaalt u zelf.
Het standaard annuleringsformulier downloadt u hier.
Voor GOLD matrassen bieden we een proefperiode van 100 dagen aan. Dit geldt niet voor GOLD dekmatrassen. 
Lees meer over het uitproberen van een GOLD matras. 

Producten retourneren die op JYSK.be of in onze fysieke winkels gekocht zijn
Om gebruik te maken van het annuleringsrecht en de ruilservice kan u uw producten op de volgende wijze retourneren:

1. Het product retourneren bij één van onze winkels in België.
•    Breng het product naar een JYSK winkel. 
•    Vergeet niet om een afdruk of kopie van uw kassaticket/factuur mee te nemen.
2. Bel de JYSK klantendienst voor de mogelijkheden om te retourneren en voor verdere afspraken wat betreft de terugbetaling. Dit geldt alleen voor online bestellingen. U bereikt ons via het telefoonnummer 03/808.23.03. 

Hebt u het antwoord op uw vraag niet kunnen vinden? Schrijf naar de JYSK-klantenservice

Antwoord

Bij JYSK kan u een product gemakkelijk retourneren of ruilen als u van gedachten verandert. Op al onze artikelen geldt een wettelijke garantieperiode. Dat wil zeggen dat een product moet voldoen aan wat u als koper er redelijkerwijs van mag verwachten, tijdens de verwachte levensduur en bij normaal gebruik.

Bij gebreken heeft u als klant recht op een nieuw exemplaar of wij zorgen ervoor dat het artikel wordt gerepareerd. Heeft u spijt van uw aankoop, dan bieden wij een volledige terugbetaling zonder tijdslimiet voor producten die worden geretourneerd met aankoopbewijs. Dat geldt voor alle producten, ongeacht of ze in de winkel of online zijn gekocht. 

Let op:
- Als u geen aankoopbewijs heeft, kan u het product ruilen voor een ander product of een tegoedbon.
- Als u een product retourneert dat beschadigd of gebruikt is op een manier die de waarde ervan aanzienlijk vermindert, behouden we ons het recht voor om een lager bedrag te vergoeden. 
- Voor op maat gemaakte producten zoals stoffen, matrassen of garderobekasten wordt doorgaans een lager bedrag terugbetaald. 
- We vergoeden de oorspronkelijke verzendkosten. De verzendkosten voor de retourzending betaalt u zelf.
 

Hebt u het antwoord op uw vraag niet kunnen vinden? Schrijf naar de JYSK-klantenservice

Antwoord

Als u uw artikelen in één van onze winkels retourneert, ontvangt u het aankoopbedrag onmiddellijk terug.

Als u uw bestelling retour stuurt naar JYSK, ontvangt u het aankoopbedrag terug zodra uw bestelling bij ons is aangekomen en is verwerkt. U ontvangt vervolgens een creditnota via e-mail. 

Hebt u het antwoord op uw vraag niet kunnen vinden? Schrijf naar de JYSK-klantenservice

Antwoord

Als u uw bestelling wilt annuleren voordat u deze heeft ontvangen, neemt u contact op met onze klantendienst. Afhankelijk van de status van de bestelling kan een medewerker deze annuleren.

Zodra wij de artikelen retour hebben ontvangen, ontvangt u het aankoopbedrag inclusief verzendkosten terug op uw bankrekening.

U kunt ook uw bestelling op het moment van levering weigeren. De transporteur neemt de bestelling kosteloos weer mee en deze wordt retour naar JYSK gestuurd. Vervolgens neemt u contact op met onze klantendienst om uw bestelling te laten annuleren.

U bereikt onze klantendienst telefoonnummer 03/808.28.03 of via klantendienst@jysk.com. Wij zijn telefonisch bereikbaar van maandag tot en met vrijdag tussen 09.00- 18.00 uur.

Hebt u het antwoord op uw vraag niet kunnen vinden? Schrijf naar de JYSK-klantenservice

Claims

Antwoord

Als een artikel defect is op het moment van aankoop, heeft u het recht het artikel te ruilen voor een nieuw artikel. Als het artikel niet meer leverbaar is, kan het voorkomen dat wij het artikel repareren of u ontvangt het aankoopbedrag terug.

Retourproces bij claims
Als u het artikel retourneert bij één van onze winkels, neem het artikel dan mee of maak foto’s van de schade. Als uw claim terecht is, kunt u een vervangend artikel krijgen, het artikel laten repareren of het aankoopbedrag terug ontvangen. 

U vindt onze winkels via jysk.be/nl/winkels.

Ook via onze klantendienst kunt u een claim indienen voor een online bestelling. Stuur hiervoor een e-mail naar klantendienst@jysk.com of gebruik het contactformulier. Wij vragen u in alle gevallen foto’s van het artikel mee te sturen. Zonder foto’s nemen wij uw claim niet in behandeling.

Als uw claim terecht is, kunnen wij een nieuw artikel voor u bestellen of u kunt het aankoopbedrag terug ontvangen.

Hebt u het antwoord op uw vraag niet kunnen vinden? Schrijf naar de JYSK-klantenservice

Antwoord

Als wij u per vergissing een verkeerd artikel hebben gestuurd of u mist een artikel of onderdelen van een artikel in uw bestelling, vragen wij u contact met ons op te nemen.

U bereikt onze klantendienst telefoonnummer 03/808.28.03 of via klantendienst@jysk.com. Wij zijn telefonisch bereikbaar van maandag tot en met vrijdag tussen 09.00 - 18.00 uur.

JYSK neemt alle kosten wat betreft het omruilen of naleveren van artikelen die verkeerd of incompleet geleverd zijn voor eigen rekening.
 

Hebt u het antwoord op uw vraag niet kunnen vinden? Schrijf naar de JYSK-klantenservice

Antwoord

Het is voor JYSK erg belangrijk dat alle artikelen in goede staat worden ontvangen. Helaas komt het soms voor dat artikelen tijdens het transport beschadigd raken. In de meeste gevallen ontdekt de leverancier dit voor het leveringsmoment, zodat een omruiling van de artikelen voor de levering al kan plaatsvinden. 

Schade aan de verpakking bij levering
Als u bij de levering constateert dat het verpakkingsmateriaal is beschadigd, dan kunt u het volgende doen:
•    U kunt de bestelling weigeren. Dit betekent dat u bij de transporteur aangeeft dat u het pakket of de pakketten niet in ontvangst wilt nemen. Zodra de artikelen bij ons retour zijn binnengekomen, ontvangt u het aankoopbedrag inclusief leveringskosten terug op uw rekening. Als u een deel van de bestelling wel in ontvangst neemt, ontvangt u de verzendkosten niet terug. U ontvangt hierover van ons een creditnota per e-mail. Uiteraard kunnen wij ook een vervangend artikel voor u bestellen. Neem hiervoor contact op met de klantendienst of met de winkel waar u de artikelen heeft besteld. 
•    U neemt de bestelling in ontvangst, maar laat de transporteur een notitie over de beschadiging schrijven op de vrachtbrief. 
Als u vermoedt dat naast de verpakking ook de artikelen beschadigd zijn, raden we u aan altijd foto’s te maken van de beschadigde verpakking voordat u het pakket opent. Op deze manier is makkelijker te achterhalen of eventuele schade is veroorzaakt tijdens het transport. Hiermee kunnen wij u beter van dienst zijn en kunnen wij schade in de toekomst beperken.

Als uw artikelen beschadigd blijken te zijn, vragen wij u contact met ons op te nemen. U bereikt onze klantendienst telefoonnummer 03/808.28.03 of via klantendienst@jysk.com. Wij zijn telefonisch bereikbaar van maandag tot en met vrijdag tussen 09.00 -18.00 uur. Als u artikelen bij een winkel heeft besteld neemt u contact op met de desbetreffende winkel. 

Hebt u het antwoord op uw vraag niet kunnen vinden? Schrijf naar de JYSK-klantenservice

Win een JYSK geschenkkaart t.w.v. 50,-*

Visa Mastercard Bancontact