Winkelmand

Jouw winkelmand is leeg

Winkelmand

Jouw winkelmand is leeg

Retourneren en claimen

Als u vragen heeft over het retourneren van artikelen of onze claimvoorwaarden, dan helpen wij u graag. Mocht u het antwoord op uw vraag hieronder niet vinden, kunt u contact opnemen met onze klantenservice.

Retour- en omruilvoorwaarden

Ik heb spijt van mijn online aankoop – hoe kan ik deze retourneren? 

+

Als je van gedachten verandert over jouw aankoop kun je deze gemakkelijk retourneren. Wij bieden een volledige terugbetaling zonder tijdslimiet voor ongebruikte producten die worden geretourneerd met aankoopbewijs. Dit geldt voor alle producten, ongeacht of ze in een winkel of online zijn gekocht.

De snelste en meest gemakkelijke manier om je product te retourneren is in één van onze winkels. Als je jouw product retourneert in een winkel krijg je direct je aankoopbedrag terug, inclusief eventueel betaalde leveringskosten van een online bestelling. Op deze manier zijn de producten in een betere staat zodat we ze opnieuw kunnen verkopen en een andere klant blij kunnen maken. Tegen betaling van transportkosten is het mogelijk om een online besteld product bij je op te halen, mocht dit nodig zijn. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice

Als je een beschadigd product hebt ontvangen, lees je hier meer over hoe je dit bij ons kunt melden.  

Retourneer je producten in de winkel
De snelste en meest gemakkelijke manier om je product te retourneren is in één van onze winkels. Als je jouw product retourneert in een winkel krijg je direct je aankoopbedrag terug, inclusief eventueel betaalde leveringskosten van een online bestelling. Op deze manier zijn de producten in een betere staat zodat we ze opnieuw kunnen verkopen en een andere klant blij kunnen maken.

1. Verpak je product(en) zorgvuldig en bij voorkeur in de originele verpakking
2. Breng je product(en) samen met je factuur of kassabon naar de winkel

Retourneer je producten via pakketpost
Als jouw bestelling is bezorgd via PostNL Pakketten, dan is je bestelling pakketpost. Volg de volgende stappen om jouw product(en) te retourneren:
  1.  Vul het online herroepingsformulier in. Deze vind je hier. 
  2. Je ontvangt het ingevulde herroepingsformulier via e-mail. Print het ingevulde herroepingsformulier (stap 1)  uit en plaats deze in jouw pakket. Als je geen printer hebt, vragen we je op een (handgeschreven) brief toe te voegen met jouw naam en ordernummer.
  3. Verpak je product(en) zorgvuldig en bij voorkeur in de originele verpakking.
  4. Neem contact op met onze klantendienst zodat je een adreslabel per e-mail kunt ontvangen. Deze plak je op jouw pakket. 
  5. Breng het pakket naar een PostNL-punt bij je in de buurt. We raden je aan het retourbewijs te bewaren totdat je bericht hebt ontvangen over de terugbetaling van jouw retourzending.
Retourneer je producten via vrachtpost
Als jouw bestelling is bezorgd via PostNL Extra@Home, dan is je bestelling vrachtpost. Volg de volgende stappen om jouw product(en) te retourneren:
  1. Neem contact op met onze klantenservice om jouw retourzending te plannen.
  2. Demonteer en verpak je product(en) zorgvuldig en bij voorkeur in de originele verpakking. Zo blijft het product onbeschadigd en blijf je verzekerd van een volledige terugbetaling. 
  3. Zorg dat er iemand aanwezig is binnen het afgesproken tijdvak om de producten te kunnen overhandigen aan PostNL. 
  4. Als je nog geen credit nota hebt ontvangen, ontvang je deze zodra de artikelen bij ons retour zijn gebracht.

Hebt u het antwoord op uw vraag niet kunnen vinden? Schrijf naar de JYSK-klantenservice

Wanneer ontvang ik het aankoopbedrag terug van mijn geretourneerde product(en)? 

+

Retourneren in onze winkel
Dit is de snelste optie. Als je jouw bestelling retourneert in een JYSK-winkel ontvang je het aankoopbedrag direct terug. Neem jouw aankoopbewijs en bankkaart mee wanneer je naar de winkel gaat.

Retourneren via PostNL
Als je jouw bestelling retourneert via onze vervoerder ontvang je het aankoopbedrag terug zodra jouw retourzending is verwerkt. Je ontvangt een credit nota via e-mail. De terugbetaling wordt zo snel mogelijk in orde gemaakt en niet later dan 14 dagen nadat wij het retourverzoek hebben ontvangen.

JYSK kan de terugbetaling vasthouden totdat we het geretourneerde product hebben ontvangen, of totdat je documentatie hebt ingediend waaruit blijkt dat je het product hebt geretourneerd. 

Als je jouw online bestelling via creditcard hebt betaald, wordt de terugbetaling direct na onze aanvraag verwerkt. Het bedrag wordt binnen 2 werkdagen op je creditcard-account bijgeschreven. 

Als jouw online bestelling via Bancontact is betaald kan het na ontvangst van jouw credit nota tot 6 werkdagen duren voordat de terugbetaling is bijgeschreven op jouw bankrekening. 


 

Hebt u het antwoord op uw vraag niet kunnen vinden? Schrijf naar de JYSK-klantenservice

Wat is JYSK's retourbeleid? 

+

Bij JYSK kun je een product gemakkelijk retourneren of ruilen als je van gedachten verandert.

Wij bieden een volledige terugbetaling zonder tijdslimiet voor ongebruikte producten die worden geretourneerd met aankoopbewijs. Dit geldt voor alle producten, ongeacht of ze in een winkel of online zijn gekocht.

De snelste en meest gemakkelijke manier om je product te retourneren is in één van onze winkels. Als je jouw product retourneert in een winkel krijg je direct je aankoopbedrag terug, inclusief eventueel betaalde bezorgkosten van een online bestelling. Op deze manier zijn de producten in een betere staat zodat we ze opnieuw kunnen verkopen en een andere klant blij kunnen maken. Tegen betaling van transportkosten is het mogelijk om een online besteld product bij je op te halen, mocht dit nodig zijn. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice.

Verpakking van producten die je wilt retourneren 
Bij JYSK vinden we duurzaamheid erg belangrijk. Daarom vragen wij je om de verpakking van jouw product te bewaren totdat je zeker weet dat je het product wilt behouden. In dit geval kun je de verpakking hergebruiken als je het product wenst te retourneren. Als je een product retourneert in een winkel ontvangen we deze graag in de originele staat en verpakking. Op deze manier kunnen we het product opnieuw verkopen en een andere klant blij maken. Als het product niet in de originele staat is, bepaalt de winkel of je een gedeeltelijke of volledige terugbetaling ontvangt, of een bedrag op een tegoedkaart. Het is niet noodzakelijk om het product te demonteren wanneer je deze retourneert in een winkel.

Als je wenst dat wij de retourzending van het product regelen, moet deze gedemonteerd en verpakt klaarstaan. Zo blijft het product onbeschadigd en blijf je verzekerd van een volledige terugbetaling. We raden aan producten voorzichtig uit te pakken en de verpakking te bewaren als je niet zeker bent van je aankoop. 

Lees hier meer over onze retourvoorwaarden. 

100 slaapgarantie op GOLD-matrassen 
We bieden 100 dagen slaapgarantie op onze GOLD-matrassen. Deze 100 dagen slaapgarantie is een omruilbeleid, geen retourbeleid. De 100 dagen slaapgarantie geldt niet voor GOLD-topmatrassen. 
Lees meer over onze GOLD-matrassen

Let op: 

  • Als je een product retourneert dat beschadigd is of gebruikt is op een manier die de waarde ervan aanzienlijk vermindert, behouden we ons het recht voor om een lager bedrag te vergoeden of de terugbetaling te weigeren. 
  • Als je geen aankoopbewijs hebt kun je het product ruilen voor een nieuw product of je ontvangt het bedrag op een tegoedkaart. De waarde van de tegoedkaart is de laagste productprijs van de afgelopen 30 dagen. Als je geen kassabon hebt kan de winkel de bon voor je opzoeken als je het bankafschrift kunt tonen. Dit kan tot 1 jaar terug. Voor online bestellingen is de factuur die je hebt ontvangen via e-mail jouw aankoopbewijs.  
  • Op maat gemaakte artikelen speciaal naar jouw wensen geproduceerd hebben een verminderde waarde wanneer je deze retourneert.
  • Als je jouw product in een winkel retourneert ontvang je de betaalde bezorgkosten van een online bestelling terug. Dit geldt alleen als je jouw volledige online bestelling retourneert. Als je wilt dat JYSK de retourzending regelt, ontvang je deze niet terug. Hiermee compenseren we de gemaakte retourkosten. 

Hebt u het antwoord op uw vraag niet kunnen vinden? Schrijf naar de JYSK-klantenservice

Wat is JYSK's retourneren zonder tijdslimiet? 

+

Bij JYSK kun je een product gemakkelijk retourneren of ruilen als je van gedachten verandert.

Wij bieden een volledige terugbetaling zonder tijdslimiet voor ongebruikte producten die worden geretourneerd met aankoopbewijs. Dit geldt voor alle producten, ongeacht of ze in een winkel of online zijn gekocht.

De snelste en meest gemakkelijke manier om je product te retourneren is in één van onze winkels. Als je jouw product retourneert in een winkel krijg je direct je aankoopbedrag terug, inclusief eventueel betaalde leveringskosten van een online bestelling. Op deze manier zijn de producten in een betere staat zodat we ze opnieuw kunnen verkopen en een andere klant blij kunnen maken.

Lees meer over ons retourbeleid.
Lees meer over hoe je jouw product retourneert.

Hebt u het antwoord op uw vraag niet kunnen vinden? Schrijf naar de JYSK-klantenservice

Claims

Ik heb een beschadigd artikel ontvangen. Wat kan ik doen?

+
Het is voor JYSK erg belangrijk dat alle artikelen in goede staat worden ontvangen. Helaas komt het soms voor dat artikelen tijdens het transport beschadigd raken. In de meeste gevallen ontdekt de leverancier dit voor het leveringsmoment, zodat een omruiling van de artikelen voor de levering al kan plaatsvinden. 

Schade aan de verpakking bij levering
Als je bij de levering constateert dat het verpakkingsmateriaal is beschadigd, dan kun je het volgende doen:
•    Je kunt de bestelling weigeren. Dit betekent dat dat je bij de transporteur aangeeft dat je het pakket of de pakketten niet in ontvangst wilt nemen. Zodra de artikelen bij ons retour zijn binnengekomen, ontvang je het aankoopbedrag inclusief leveringskosten terug op uw rekening. Als je een deel van de bestelling wel in ontvangst neemt, ontvang je de verzendkosten niet terug. Je ontvangt hierover van ons een creditnota per e-mail. Uiteraard kunnen wij ook een vervangend artikel voor je bestellen. Neem hiervoor contact op met de klantendienst of met de winkel waar je de artikelen hebt besteld. 
•    Je neemt de bestelling in ontvangst, maar laat de transporteur een notitie over de beschadiging schrijven op de vrachtbrief. 
Als je vermoedt dat naast de verpakking ook de artikelen beschadigd zijn, raden we je aan altijd foto’s te maken van de beschadigde verpakking voordat je het pakket opent. Op deze manier is makkelijker te achterhalen of eventuele schade is veroorzaakt tijdens het transport. Hiermee kunnen wij je beter van dienst zijn en kunnen wij schade in de toekomst beperken.

Als jouw artikelen beschadigd blijken te zijn, vragen wij je contact met ons op te nemen via onze klantendienst

Hebt u het antwoord op uw vraag niet kunnen vinden? Schrijf naar de JYSK-klantenservice

Ik heb een defect artikel ontvangen. Wat kan ik doen?

+
Als een artikel defect is op het moment van aankoop, heb je het recht het artikel te ruilen voor een nieuw artikel. Als het artikel niet meer leverbaar is, kan het voorkomen dat wij het artikel repareren of je ontvangt het aankoopbedrag terug.

Retourproces bij claims
Als je het artikel retourneert bij één van onze winkels, neem het artikel dan mee of maak foto’s van de schade. Als jouw claim terecht is, kun je een vervangend artikel krijgen, het artikel laten repareren of het aankoopbedrag terug ontvangen. 

Je vindt onze winkels via jysk.be/nl/winkels.

Ook via onze klantendienst kun je een claim indienen voor een online bestelling. Wij vragen je in alle gevallen foto’s van het artikel mee te sturen. Zonder foto’s nemen wij jouw claim niet in behandeling.

Als jouw claim terecht is, kunnen wij een nieuw artikel voor u bestellen of je kunt het aankoopbedrag terug ontvangen.

Hebt u het antwoord op uw vraag niet kunnen vinden? Schrijf naar de JYSK-klantenservice

Ik heb niet alle artikelen van mijn online bestelling ontvangen of ik heb een fout artikel ontvangen. Wat kan ik doen?

+
Als wij je per vergissing een verkeerd artikel hebben gestuurd of je mist een artikel of onderdelen van een artikel in jouw bestelling, vragen wij je contact met ons op te nemen via onze klantendienst

JYSK neemt alle kosten wat betreft het omruilen of naleveren van artikelen die verkeerd of incompleet geleverd zijn voor eigen rekening.

Hebt u het antwoord op uw vraag niet kunnen vinden? Schrijf naar de JYSK-klantenservice

Klantendienst

Openingsuren voor klantendienst
  • Maandag t.e.m. vrijdag: 09u00-17u00
    (live chat tot 16u45)
  • Zaterdag bereikbaar via onze live chat: 09u00-16u30
    Zon- en feestdagen gesloten
De openingstijden van onze winkels vind je hier